1 243 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hjälp! Finns smalare lamellparkett?
Hallå, finns det någon som känner till vart och om man kan hitta lamellparkett i obehandlad furu som är smalare än 185mm? Ska lägga in i ett kök med golvvärme och måla rutigt. Vi har i övriga huset gamla målade rågolv som är ca 100mm och det kommer se lite lustigt ut med så himla breda plankor just i köket. Har hittat massivt som är 15x112 men det ska tydligen vara lite klurigt att få det snyggt när det är så tunt. Vill gärna bli lite "vågigt" har jag hört. Råd någon????
Rappgo har ett smalt furugolv i lamellvariant, dock är jag osäker på huruvida det går att få tag i obehandlat.
Alla massiva furugolv har en viss skålningstendens men om du menar att underlaget det ska ligga emot är ojämt så kan du ju grovslipa det först.
Alla massiva furugolv har en viss skålningstendens men om du menar att underlaget det ska ligga emot är ojämt så kan du ju grovslipa det först.
Tack Peppe!
Nej, det jag menar är att tunna massiva trägolv tydligen kan vara lite "krumma" Och att det liksom gärna vill bli vågigt så att man nästan måste börja med att slipa ned det när man lagt in det.
Skall dock kolla på Rappgo!
Nej, det jag menar är att tunna massiva trägolv tydligen kan vara lite "krumma" Och att det liksom gärna vill bli vågigt så att man nästan måste börja med att slipa ned det när man lagt in det.
Skall dock kolla på Rappgo!
Klicka här för att svara