Ändrade inlägget :)

Men vi kan väl alla hålla med om att det var det blå handtaget jag skulle använda? Det fick ju upp trycket i kärlet? Borde vi då få lite värme i elementen?

krilleman....ja vi borde ta bort, men det kostar ju pengar det också :) if it aint broken....vilket det inte var innan vi kopplade på golvvärme ;)

Ja det var rätta ventilen

Krilleman
Det innebär alltså att du har drift på värmepumpen och kombipannan är avslagen. Bekräfta att cirkulationspumpen i din värmepump snurrar, du borde även ha en påfyllning till värmesystemet, samt en tryckmätare på din värmepump.

Kan det vara så att det finns några ventiler som är avstängda till just kombipannan? Då har du ingen som helst nytta av att stirra dig blind på tryckmätaren du visat oss på bild...

Skicka någon bild på värmepumpen i helhet, har du någon lucka du kan lyfta bort med massa rör bakom på värmepumpen?

Skickar snart bilder, måste ladda batteriet lite. Mem under tiden, hur vet jag att cirkulationspumpen snurrar? Tryckmätare på värmepump? Vet ej om ventiler, men jag vet att expansionskärlet ska ha 1 bar tryck för det har andra vvs:are sagt. Kanske fpr svar på dessa frågor när jag skickar bilder...kommer om bara några minuter

tack alla förresten. Ni är mina hjältar!!!

Krilleman
I vissa värmepumpar sitter expansionskärl och tryckmätare + cirkulationspump inbyggda bakom en löstagbar plåt på fronten. På andra sitter dessa installerade ovanför värmepumpen.

Jag tror att du kan vara fel ute att kolla på utrustningen du har sittandes på kombipannan ifall denna inte är i drift!

Är inte indikatorlampan 2 uppifrån den som indikerar om pumpen är aktiv??.. Men om det är den gamla pumpen som styrs manuellt så kanske det ska vara svart på indikatorlampa 2 på vp..

Inte på hennes pump, utan den är seriekopplad med värmepannans expkärl

Vill inte hamna år rätt håll....

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elementen börjar bli varma...phew! Så lätt det var. Kanske var en kombination av att jag luftat elementen i flera dagar samt att jag drog ner värmen ganska drastiskt på värmepannan?

Panna

• image.jpg
    Skapa konto
Panna igen

• image.jpg
    Skapa konto
...

• image.jpg
    Skapa konto
Tidigare ägaren använde både vedpannan och bergvärmepannan. Var lite snål...ville elda med ved också. Så det är kanske därför systemet är gjort på detta sätt?

Mm, varje gång du luftar systemet måste du fylla på annars blir det kallt på övervåningen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.