1 698 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hjälp en skräckslagen nybörjare
Hej husbyggare,
Idag tänkte jag att det var dags att sätta upp min spegel som jag haft liggandes i hallen i några månaders tid. Jag tyckte mig ha gjort mina efterforskningar och frågat runt i butiker om vad jag behöver. Jag bestämde mig till slut för att köra på den mindre varianten av mollyplugg då jag var osäker på om universalpluggen håller för 15-20kg i gipsvägg.
Sagt och gjort så börjar jag nervöst borra ett 8mm hål men lägger märke till att jag aldrig "kommer igenom". Kollar ner på golvet och ser att det inte alls ser ut att vara gips, utan snarare något bruks/sten-aktigt. Så då funkar ju inte mollyn. Vad ska jag nu stoppa i det stora fina hålet som jag borrat för att det ska bli så bra som möjligt?
Är så väldigt tacksam för eran hjälp!
Vänligen,
Sune
Idag tänkte jag att det var dags att sätta upp min spegel som jag haft liggandes i hallen i några månaders tid. Jag tyckte mig ha gjort mina efterforskningar och frågat runt i butiker om vad jag behöver. Jag bestämde mig till slut för att köra på den mindre varianten av mollyplugg då jag var osäker på om universalpluggen håller för 15-20kg i gipsvägg.
Sagt och gjort så börjar jag nervöst borra ett 8mm hål men lägger märke till att jag aldrig "kommer igenom". Kollar ner på golvet och ser att det inte alls ser ut att vara gips, utan snarare något bruks/sten-aktigt. Så då funkar ju inte mollyn. Vad ska jag nu stoppa i det stora fina hålet som jag borrat för att det ska bli så bra som möjligt?
Är så väldigt tacksam för eran hjälp!
Vänligen,
Sune
Produkter som diskuteras: "universalpluggen"
Universalplugg
Universalpluggar är mångsidiga infästningskomponenter som kan användas i en mängd olika material, vilket gör dem till ett utmärkt val för en rad olika projekt. Oavsett om du jobbar med betong, murverk, trä, gips eller något annat material,
Läs mer
Du har troligen en putsad stenvägg och det är inga problem. Kolla dimensionen på borret. Köp sedan en betongplugg. Står på förpackningen vilken storlek av borr som är rätt. Knacka in den tills den går i botten och dra sedan i en vanlig skruv. Kommer sitta som berget. Kanske bra med en bricka av lämplig storlek med så spegeln inte ramlar av om den svajar.
Tackar så hjärtligt! Återkommer om det dyker upp ytterligare hinder.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden