image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
big Mike, den vita kabeln till pressostaten går in i en brytare precis som värmekabeln, den svarta kabeln från pressostaten går in i väggen och inte pumpen, ska skicka en till bild

image.jpg
Skapa konto

Eftersom att kabeln som ska värma ledningen inte varit på misstänker jag att rören fryst, hydropressen är lätt, verkar tom när man känner på den, men det borde väl hända nåt när man vrider på brytaren, man hör inte ens att den försöker jobba på något sätt.

Enfasmotor. kanske inte finns något motorskydd, kanske finns inbyggt.
Ja kabeln går in i väggen men sen går den till pumpen. Var sitter den?
Värmekabeln kan gå sönder av att frysa, eller så tar det bara lång tid att tina isen.
Hur långt är det till brunnen?

image.jpg
Skapa konto

Okej big Mike, vet inte var pumpen sitter, inte någonstans synligt inne iaf, finns en brunn med ett stenblock precis utanför fönstret typ 2 meter utanför ska ut o checka läget

Går kabeln ut genom väggen så sitter säkert pumpen i brunnen.

Ja, antagligen så sitter den i brunnen. Vad ska jag göra nu? håller ut till imorgon o tänker ringa nån firma om det inte finns något mer jag kan göra.... kommer ju bli törstig förr eller senare...

kulle
Prova att smälla till ovanpå tryckströmbrytaren med handflatan, kanske lite konstigt råd att ge :) men den kan ha hängt sig. så ge den en rejäl smäll en eller två gånger.
Annars är det nog som du tror att det har frusit i ledningen.

Ska prova det! Tack Kulle!

Yes, nu är problemet löst. Värmekabeln som jag trodde satt på har varit av hela tiden. Vredet till brytaren verkar vara felmonterad så värmekabeln slår liksom inte på trots att man vrider , skruvade upp de två skruvarna och slog på med fingrarna. Efter 10 min ungefär släppte propparna och trycket kom tillbaka. Man ska med andra ord inte lita på alla brytare, skruva av lock o se till att skiten verkligen slår på. Nu ska jag dricka ett glas vatten här, tack för allt visat intresse o hjälp hörrni!

• Gilla
Dheri och 3 till
  • Laddar…
Skönt att det löste sig. Det är verkligen inte kul att vara utan vatten.

Yes Patrick E, inte lätt alls. Men skönt att det är löst som sagt! Må bäst!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.