4 414 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Hjälp en nybörjare förstärka träbjälklag i badrum. Bilder finns
Se där 💪 ja det där blir en grym skillnad mot tidigare. Det kommer ju bli ännu styvare med det skruvlimmade golvspånet på också 😀L Lechuza skrev:@Tompafix
Precis blivit färdig! Det som inte syns på bilderna är att jag utanför badrummet tagit upp ett hål så jag kunnat lägga reglarna på en källarvägg som går under golvet!
Använt förstärkta vinkeljärn överallt, skruvlimmat k plywood sidan om de svaga balkarna där hål ska tas upp. De 2 facken bredvid varandra utan 300cc har stöd undertill så där behövs inte 300cc. Sista facket som är ensamt kunde jag inte riktigt få till en balk att vila på källarväggen så de fick bli varsin lask på vardera balk. Ska komplettera med några kortlingar efter avloppet är lagt.
Tusen tack för din väl behövliga och utförliga hjälp! Försökte göra så mycket som möjligt enligt din beskrivning men vissa saker gick inte och några grejer kändes som de inte behövdes. De känns sjukt stabilt just nu!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Ska du ha badkar så måste du ha cc 30. Gå in och läs branch reglerna på t.ex. BKR.se. Viktigt att det blir rätt och att du fotar mycket, ifall försäkringsbolag krånglar om det skulle blir skador senare.L Lechuza skrev:Tusen tack för du tog dig tid att rita upp och förklara de uppskattas enormt mycket!!
Jag kommer nog köra så som du beskrivit!
Enda är att jag tror inte jag kommer kunna få in 300cc där jag ska dubbla balk 3 & 4, de kommer inte gå att ta upp hål för avloppet då är jag rädd.
Vidare menade du att där jag dubblar på balk 8 & 9, där ska jag med vinkeljärn och skruv fästa mig in i balk 3 & 4?
Klicka här för att svara