TRJBerg TRJBerg skrev:
Ingen av dina bilder får jag ihop med TS plankarta.
TS har köpt en skafttomt.
TS bild är från insidan av den tillkommande skaftvägen.
Mina bilder är från utsidan och ovanifrån på samma skaftväg, man ser stolpe, elskåp samt mur.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Kan man inte bredda vägen lite vid infarten. Står skåpet vid er tomtgräns eller vid infarten?
Kan man bredda vägen lite vid infarten?

H
B Bengt Numelin skrev:
Kan man bredda vägen lite vid infarten?
Ett inlägg nr. 9. Så vad menar du?

Vi hade samma problem i ett nytt område när vi byggde vårat hus 2009. Dagen efter jag anmälde till Luleå energi så kom de och flyttade den två meter så den inte var i vägen. Gratis kan tilläggas.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
R
FFEAFE FFEAFE skrev:
Hej alla,

Vi har ett problem med ett elskåp som blockerar infarten till vår tomt som vi köpte nyligen. Tomten har styckats av den tidigare ägare, och infarten är ny, men elskåpet står precis i vägen, vilket gör det svårt att komma in.

Vi har kontaktat Huddinge kommun och planerar även att höra av oss till Vattenfall, men vi undrar om någon här har erfarenhet av att få ett elskåp flyttat?

• Vem har ansvaret i sådana här fall? (Den gamla ägaren flyttar stolpen som ni kan se på bilden men inte elskåpet)
  • Hur lång tid kan en flytt av ett elskåp ta?
  • Finns det något vi kan göra för att påskynda processen?
Jag bifogar en bild så ni kan se hur det ser ut. Alla tips och råd uppskattas!

Tack på förhand!
Flytta skåpet går nog bra, men du får betala själv.
Det svaret fick jag av Vattenfall.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
7ender 7ender skrev:
Jag skulle gärna bredda vår parkering, men det blir lite småkörigt 😠

[bild]
Det där är ju perfekt i stöldfördröjande syfte!
Gräv bort lite jord, lägg en markduk och grusa bakom skåpen, så kan du ha det dyra kåpsläpet där.
Blir lite svårare att norpa när du även har en bil parkerad 😀

• Gilla
7ender
  • Laddar…
Det kommer att bli dyrt och ni kommer få stå för kostnaden att flytta skåpet.

Min gissning är att ni kommer ändra er efter att nätägaren lämnat sitt kostnadsförslag.

• Gilla
Allmäntvetgirig
  • Laddar…
7ender
Hannuse Hannuse skrev:
Det där är ju perfekt i stöldfördröjande syfte!
Gräv bort lite jord, lägg en markduk och grusa bakom skåpen, så kan du ha det dyra kåpsläpet där.
Blir lite svårare att norpa när du även har en bil parkerad 😀
Du har en poäng där!

P Puffen Ingarö skrev:
Högsta tillåtna fordonsbredd i Sverige är 260 cm, inklusive lasten.
(Högsta tillåtna fordonslängden i Sverige är 25,25 m under vissa förutsättningar, se Modulsystemet 25,25. Fordonslängden 24 m är tillåtet för bil och släp och bil och trailer utan speciella förutsättningar.)
Missa inte att backspeglarna får sticka ut utanför 260.

TRJBerg
13th Marine 13th Marine skrev:
TS har köpt en skafttomt.
TS bild är från insidan av den tillkommande skaftvägen.
Mina bilder är från utsidan och ovanifrån på samma skaftväg, man ser stolpe, elskåp samt mur.
Så, utgående från din första bild, till vänster om stolpen och "staketet" går skaftremsan? (Tyckte det såg märkligt ut.)

TRJBerg TRJBerg skrev:
Så, utgående från din första bild, till vänster om stolpen och "staketet" går skaftremsan? (Tyckte det såg märkligt ut.)
Jag gissar på att skaftremsan har sitt mitt ungefär där stolpen står.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
FFEAFE FFEAFE skrev:
Hej alla,

Vi har ett problem med ett elskåp som blockerar infarten till vår tomt som vi köpte nyligen. Tomten har styckats av den tidigare ägare, och infarten är ny, men elskåpet står precis i vägen, vilket gör det svårt att komma in.

Vi har kontaktat Huddinge kommun och planerar även att höra av oss till Vattenfall, men vi undrar om någon här har erfarenhet av att få ett elskåp flyttat?

• Vem har ansvaret i sådana här fall? (Den gamla ägaren flyttar stolpen som ni kan se på bilden men inte elskåpet)
  • Hur lång tid kan en flytt av ett elskåp ta?
  • Finns det något vi kan göra för att påskynda processen?
Jag bifogar en bild så ni kan se hur det ser ut. Alla tips och råd uppskattas!

Tack på förhand!
Vad visar den bilden menar du?
Man ser ett kopplingsskåp i ena kanten av bilden, men det går inte att se om det är ivägen för något. Tvärtom ser det inte ut att vara i vägen…

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
På TS bild ser man nedersta raderna av muren som går åt vänster från elskåpet, på på @13th Marine bild så går samma mur (fast hel) åt höger från elskåpet.

Staketet går troligen i gränsen mellan skaftremsan och den granne som inte har avstyckat marken.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad visar den bilden menar du?
Man ser ett kopplingsskåp i ena kanten av bilden, men det går inte att se om det är ivägen för något. Tvärtom ser det inte ut att vara i vägen…
Bilden visar var infartsvägen på skafttomten ska byggas. Idag är det en gräsmatta.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
TRJBerg
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag gissar på att skaftremsan har sitt mitt ungefär där stolpen står.
Fast där är ju den etablerade tomten på högra grannens fastighet? Typ där ser man ju t ex grannens lekstuga (eller vad det är).
Om det är avstyckat för "skaftet" borde väl inte sådant ha lämnats?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.