Någon som råkar ha en stump 50 mm PEM slang att sälja i Stockholmsområdet?
Jag grävde av slangen till poolen och nu rinner vattnet ut... :'(
Finns inte på metervara någonstans som jag har hittat idag i Stockholmsområdet och att beställa en hel rulle känns lite onödigt...
Jag grävde av slangen till poolen och nu rinner vattnet ut... :'(
Finns inte på metervara någonstans som jag har hittat idag i Stockholmsområdet och att beställa en hel rulle känns lite onödigt...
Bästa svaret
Japp, jag kan avvara en meter. Betänk dock att det är svårt att få i en så kort bit i befintliga kopplingar. Det är mer rimligt att ta mjuk pvc slang (som också säljs på meter i alla poolaffärer!)
Är hemma ikväll och hela dagen imorgon.
Är hemma ikväll och hela dagen imorgon.
Underbart! Tack!
Jag har grävt fritt runt slangen och fått kapa ca. 1 meter eftersom den blev platt.
Jag lägger på en PRK skarv först och sen kan jag lyfta upp slangen i andra änden så att trycka in i andra PRK kopplingen borde gå rätt ok bara jag får rätt längd på den...
Jag har grävt fritt runt slangen och fått kapa ca. 1 meter eftersom den blev platt.
Jag lägger på en PRK skarv först och sen kan jag lyfta upp slangen i andra änden så att trycka in i andra PRK kopplingen borde gå rätt ok bara jag får rätt längd på den...
Jag vet att man ska undvika mässing i kopplingar i klor vatten men en PRK skarv har ju en minimal exponering mot vattnet. Ca. 1 mm mellan slangarna.
Fungerar det eller fräter det sönder ändå?
PRK är tillverkad av någon avzinkningshärdig mässing om nu det gör någon skillnad...
Inte så sugen på att gräva ner plastskarv...
Fungerar det eller fräter det sönder ändå?
PRK är tillverkad av någon avzinkningshärdig mässing om nu det gör någon skillnad...
Inte så sugen på att gräva ner plastskarv...
Den kommer att oxidera och börja läcka , hur långt bort i tiden vet ingen , dom blå som säljs på J-A är bra och håller i mark , bara dra till ordentligt på muttrarna , samt se till att slangen går i botten på dom , slangen ska fasas på utsidan så inte O-ringen skärs , kan vara trögt men lite diskmedel går bra
Köp en plastskarv, de är lika hållbara som slangen nästan.
Föreslår en Cpex plastkoppling, finns hos poolstore. Tycker dessa är stadigare än de jag sett hos tex folkpool.
Skulle förvåna mig om prkkopplingen dör i förtid. Däremot finns det ju en risk för lite grönsre hår än vad som är önskvärt....
Skulle förvåna mig om prkkopplingen dör i förtid. Däremot finns det ju en risk för lite grönsre hår än vad som är önskvärt....
Klicka här för att svara