Nissens
Stmbl Stmbl skrev:
Nu är vi i mål. Inga droppande rör, varken plast eller koppar. Rensade vattenlåset som var den största bråkstaken idag, samt reglaget till diskmaskinen som läckte, men slutade när jag plockade isär allt och satte dit igen. Detta har inte varit ett av de roligare projekten. Blir skönt när hela köket byts ut.
Hur gick det med stödhylsorna som flera sagt är viktiga? Har inte sett att du sagt något om dom. Risken är att det börjar läcka efter ett tag om du inte har dom på plats.

Nissens Nissens skrev:
Hur gick det med stödhylsorna som flera sagt är viktiga? Har inte sett att du sagt något om dom. Risken är att det börjar läcka efter ett tag om du inte har dom på plats.
MultiMan MultiMan skrev:
Titta på delarna du monterar ihop och fundera lite extra nästa gång, då hade du nog snart, helt av dig själv, förstått att en gängtejp inte gör någon nytta i en klämringskoppling. Den tätande funktionen sköts helt och hållet av klämringen och gängan är bara till för att kunna skruva ihop kopplingen.

En sak jag inte kan se du kommenterat men blev tipsad om är stödhylsa som är mycket viktigt med mjuka kopparrör som du har. Utan stödhylsa klarar inte den mjuka kopparen hålla emot klämringen tillräckligt hårt över tid utan det kan börja läcka efter ett tag igen.
Fanns redan stödhylsor. Hade även köpt stödhylsor ifall jag kapade rören. Sket i att kapa rören, så de gamla stödhylsorna sitter kvar.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.