3 054 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hjälp!! bort med ormbunksrötter
ÄNTLIGEN får man se sitt hus för första gången utan vinterskrud :
. (bott här sen dec)
Nu när man börjat pilla lite i trädgården så hittar man ju lite "skit".
Vi har en liten avsats från entrén till gräsmattan där det ligger sten typ som en gärdsgård fast med jord/lera mellan stenarna och där ormbunkar fått växa i flera flera flera år och nu har jag hur mycket rötter som helst mellan stenarna som jag vill ha bort..
Någon som har tips på hur det skall gå till?
finns det nåt mirakelmedel?
Mvh /me
Nu när man börjat pilla lite i trädgården så hittar man ju lite "skit".
Vi har en liten avsats från entrén till gräsmattan där det ligger sten typ som en gärdsgård fast med jord/lera mellan stenarna och där ormbunkar fått växa i flera flera flera år och nu har jag hur mycket rötter som helst mellan stenarna som jag vill ha bort..
Någon som har tips på hur det skall gå till?
finns det nåt mirakelmedel?
Mvh /me
Enklast hade väl varit att plocka upp stenarna och rensa bort alla rötter, fylla upp lite och lägga tillbaka stenarna igen så är du säker på att du får bort det.
Jo, det är ju klart men nu är stenarna av modell bauta.. och det är många...
15 meter slänt är det. så om jag inte vill göra annat i sommar så är det ju ett alternativ.
15 meter slänt är det. så om jag inte vill göra annat i sommar så är det ju ett alternativ.
Om era ormbunksrötter är som de i vår trädgård så är de hårda som sjutton, men inte speciellt djupa. Hugg isär dom med spett eller liknande, sen kan man gräva upp dem och plocka bort dem. Jag tror också att det är lättare om man flyttar på stenarna först.
"Mirakelmedel" för att ha ihjäl plantor finns det ju, men då riskerar man att förgifta både sin trädgård och sig själv.
"Mirakelmedel" för att ha ihjäl plantor finns det ju, men då riskerar man att förgifta både sin trädgård och sig själv.
Klicka här för att svara