3 762 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Hjälp: Billigaste badrumsbyggarna i Stockholm?
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Trust me, du ville inte ha Stockholms billigaste hantverkare
Hej Anders!
Tack för din respons.Jag har ju hört talas om byggfusk, men om man vill lura folk på pengar kanske det är bättre att ta lite dyrare priser - men du menar alltså att kvaliteten på arbetet står i relation till priset?
(det brukar ju vara så, i och för sig)
Har du tips på halvbilligt badrumsföretag då?
Tack för din respons.Jag har ju hört talas om byggfusk, men om man vill lura folk på pengar kanske det är bättre att ta lite dyrare priser - men du menar alltså att kvaliteten på arbetet står i relation till priset?
(det brukar ju vara så, i och för sig)
Har du tips på halvbilligt badrumsföretag då?
Vad är det som gör att folk ställer såna frågor egentligen? För att det ska gå runt för ett seriöst företag måste man fakturerar ca 500 kr per timme inkl moms. Tror du att någon seriös då ska kunna fakturerar 300 kr per timme? Eller vad menar du? Du vill väl inte att firman som kommer ska vara utan försäkringar. Du vill väl att killen som hjälper dig ska få en pension i framtiden? Allt kostar, om det är seriöst. Vad arbetar du själv med? Kommer folk in till dig och säger direkt "vill ha det billigt"
Vill du ha ett badrum gjort, lägga ut ca 100.000 och sedan se att det är fuskbyggt? Vad kostar det då dig att få det omgjort?
Just badrum ska man inte snåla med utan se till få en seriös firma och en sådan förtjänar bra betalt, alltså inte "billigt"
Vill du ha ett badrum gjort, lägga ut ca 100.000 och sedan se att det är fuskbyggt? Vad kostar det då dig att få det omgjort?
Just badrum ska man inte snåla med utan se till få en seriös firma och en sådan förtjänar bra betalt, alltså inte "billigt"
Ska du bara göra ett billigt badrum så sikta på matta på golvet och målade väggar.
Men det finns säkert billiga öststatare som är villiga att jobba för 100:-/h svart, då kan du nog få kakel och klinker på vägg och golv, men räkna inte med att du får tätskikt
Men det finns säkert billiga öststatare som är villiga att jobba för 100:-/h svart, då kan du nog få kakel och klinker på vägg och golv, men räkna inte med att du får tätskikt
Hade ni kommit överens om något pris? Vad skulle ingå i så fall för priset? Nu frågar du efter billig i Stockholm där hanverkarens timkostnad är hög. Den jag ursprungligen ville ha oavsett om priset skulle bli lite högt då han är noggrann hade inte tid förrän om 10 månader.henke_gbg skrev:
Jag sökte offert via en förmedling och fick bara två förslag och sökte en till själv. Den som var billigast erbjöd ca 18000 lägre arbetskostnad. Han hade nyligen konkat och startat nytt i sonens namn. Hade inga bra referenser då han uteblev från arbeten av sämre kvalité. Han kunde inte skriva en seriös offert även fast han påstod sig vara 20 år i branschen. När jag bad om en bättre offert samtidigt som jag talade om att han hade lägst arbetskostnad fick jag en ny med endast högre arbetskostnad. Han bor i Upplands Väsby så han kan säkert ta ditt jobb.
Den jag sökte själv annonserar att de gör badrum på 10 dagar. Mycket som ingår och inte ingår i priset. Skulle även få en påse med fogmassa där jag själv skulle fylla igen eventuella sprickor i fogen. Det blev den tredje som jag blev mycket nöjd med till ett rimligt pris.
Redigerat:
Klicka här för att svara