Ser ju väldans konstigt ut, temp på Frånluften 13 gr ? sitter kanalerna ihop eller är kanske nån renslucka borta?
Kolla om det verkligen suger i bad,dusch,tvätt .(går bra med ett papper eller ett ljus,
Bosse

Har kört mitt i ett dygn, frånluften har inte rört sig över 16 grader. 13 grader tilluft samt verkar som den andra tillufts givaren visar 9 grad. Tilluften känns inte speciellt kall. 16 borde vara 18-19 grader iaf tycker jag

Har liknande problem med ute luft temp som konstant registrerar 0 grader trotts att den verkliga ute temp har vart några minus grader. Dessutom låga temperaturer på från och tillluft, har för mig att frånluft temp ligger runt 13 och borde vara 20. Systemet hart vart i drift två dagar. Aktiverar jag eftervärmaren så får jag överhettnings larm.

Har ändrat till vänster installation och flyttat värme elementet.

En annan fråga är hur justeras luft flödena, då fläktar justerar varvtal beroende på önskad temp. Är det så att man bara justerar förhållandet mellan från o tilluft och att luft flödet styrs av önskad inne temperatur.

Crank skrev:
Har liknande problem med ute luft temp som konstant registrerar 0 grader trotts att den verkliga ute temp har vart några minus grader. Dessutom låga temperaturer på från och tillluft, har för mig att frånluft temp ligger runt 13 och borde vara 20. Systemet hart vart i drift två dagar. Aktiverar jag eftervärmaren så får jag överhettnings larm.

En annan fråga är hur justeras luft flödena, då fläktar justerar varvtal beroende på önskad temp. Är det så att man bara justerar förhållandet mellan från o tilluft och att luft flödet styrs av önskad inne temperatur.
Hade exakt som dig. Fick även överhettnings larm. Kör inte med värmaren på. Jag ökade frånluft ganska ordentligt. Kör 35/55 på fläktarna och har nu 17 grad. Har 5 tillufts don och 3 frånluftsdon. Lite obalans i antal don som skall åtgärdas till våren samt mer isolering.

Crank skrev:
Aktiverar jag eftervärmaren så får jag överhettnings larm.

Om du har flyttat värmaren måste du koppla om den inne på kretskortet. Finns en förbered kabel för det bredvid kretskortet. Gör du inte detta får du överhettningslarm.

Fläktarnas varvtal ska inte ändra hastighet vid olika temperaturer. Möjligtvis om aggregatet inte klarar att hålla min inblåsningstemp. Detta fenomen kan ha samband med att elbatteriet inte går, dock lite osäker.

Kan inte minnas att jag såg något i manualen om att man behöver koppla om på kretskortet också, men ska kolla igen.

Förmodligen så tror systemet att det är överhettat då ingen givare är ansluten. Tror det kommer lösa problemet med överhettningen, ska prova att koppla om det i morgon.

Återkommer med resultat.

För att förtydliga. Det är ingen givare du ska koppla om. Det är matningen till elbatteriet du behöver koppla om.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.