Benny044 skrev:
Vi har hittills bara skrivit kntrakt så till vida att vi ska bygga med myresjöhus. Sen vad det gäller detaljer och priser så har vi inte gjort ngt ännu. Just nu skuggas allt vad husbygge heter av att komunen kanske inte vill att vi bygger där vi har köpt tomt, p g a att det ligger för nära en bondgård. Att det sen är sambons föräldrar tar dom tydligen ingen hänsyn till, ej heller att det redan är en avstyckad tomt som varit bebyggd innan. Dock revs huset där i slutet på 80-talet.
Återkommer när det rör på sig.

//Benny
Jag har ju då aldrig köpt nytt hus vilket kanske förklarar min okunnighet i denna fråga: Hur överhuvudtaget vågar man skriva på kontrakt att man ska köpa utan att veta till vilket pris? Känns ju som att man ger dom sin själ för fanken! :-/

wertok skrev:
Jag har ju då aldrig köpt nytt hus vilket kanske förklarar min okunnighet i denna fråga: Hur överhuvudtaget vågar man skriva på kontrakt att man ska köpa utan att veta till vilket pris? Känns ju som att man ger dom sin själ för fanken!  :-/

Ja det låter ju onekligen lite konstigt, det kan jag förstå.
Men vi vet ju att vi skall ha totalentreprenad. Det som sen kan skilja är ju om vi t ex skall köpa vitvaror själva eller inte. Och om vilka små innerdetaljer man skall ha.
Så exakta slutpriset vet vi inte riktigt ännu, men vi vet på ett ungefär. Och vi vet ju utgångspriset. Det är mycket som spelar in.

//Benny

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.