Pga läckage i utkastaren som sitter på fasaden försökte man stänga av vattnet till huset genom att dra i allt och alla ventiler som finns intill Nibe värmepump samt vattenmätaren med mera.

Då jag själv inte var med har jag ingen aning om vad denna ventilhatt stod på, nu står det 85, rätt eller fel?
Tack för hjälp!

• Ventilhatt på rörsystem med indikering av sifforna 85, omgiven av kopparledningar och andra ventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventiler och rörledningar intill en värmepump, med en ventilhatt inställd på 85.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Där ska vara en låsning i mitten på ratten och till det används en insexnyckel.
Så det är ju frågan om dom plockat fram en nyckel för att skruva på den eller så har den inte varit låst från början.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med injustering.
Här är iallafall manual https://www.tornlinds.se/assets/mma-stv-dn10-50.pdf

Tack för snabbt svar! Man har inte skruvat med insexnyckel har jag fått försäkrat. Det bör innebära att (om den varit låst) har man endast lyckas stänga den helt och inte ökat justeringen, om jag förstår manualen rätt. Har du koll på om båda rattarna ska stå på samma värde eventuellt?

Detta ligger utanför min kompetens, men jag förmodar att dom har olika justeringar för man gör mätning och justering på bägge två.
Håller tummarna att där är någon annan som har bättre koll.

• Gilla
ErikssonSara
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.