Hej alla!

Gick idag upp på vinden för att släpa upp lite saker och upptäckte då ett problem. Som ni ser på bilderna så är det massa fukt/vatten som tagit sig in i täckfilten under taket. Det har nu alltså frusit till is när det är så kallt. När man tittar på taket utanför så verkar det finnas någon sorts ventil som på något sätt släpper in massa vatten. Det kan väl inte vara normalt? Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig förstå vad som har hänt? Samt vad behöver jag göra för att åtgärda problemet ? För att vara helt ärlig så vet jag inte ens vad ventilen är till för, så ni pratar med en riktig rookie.
Tacksam för all hjälp.
 
  • Isbildning på takfilten i vind och takventil synlig utifrån med snötäcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan inte vara så att den svarta slangen skulle varit nerstucken i det grå röret?
 
Så det är avloppsavluftningen som hoppat ur..
 
Violina Violina skrev:
Så det är avloppsavluftningen som hoppat ur..
Jo men det har jag redan åtgärdat, men var det verkligen den enda anledningen till allt vatten o fukt som tagit sig in i täckfilten? Lite svårt o se sambandet där om jag ska vara ärlig.. känns som om ventilen inte är tät på något sätt och släpper in vattnet..
 
Varm luft från avloppet som kondenserat är nog en starkt bidragande faktor
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.