Hej alla!
Gick idag upp på vinden för att släpa upp lite saker och upptäckte då ett problem. Som ni ser på bilderna så är det massa fukt/vatten som tagit sig in i täckfilten under taket. Det har nu alltså frusit till is när det är så kallt. När man tittar på taket utanför så verkar det finnas någon sorts ventil som på något sätt släpper in massa vatten. Det kan väl inte vara normalt? Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig förstå vad som har hänt? Samt vad behöver jag göra för att åtgärda problemet ? För att vara helt ärlig så vet jag inte ens vad ventilen är till för, så ni pratar med en riktig rookie.
Tacksam för all hjälp.
Gick idag upp på vinden för att släpa upp lite saker och upptäckte då ett problem. Som ni ser på bilderna så är det massa fukt/vatten som tagit sig in i täckfilten under taket. Det har nu alltså frusit till is när det är så kallt. När man tittar på taket utanför så verkar det finnas någon sorts ventil som på något sätt släpper in massa vatten. Det kan väl inte vara normalt? Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig förstå vad som har hänt? Samt vad behöver jag göra för att åtgärda problemet ? För att vara helt ärlig så vet jag inte ens vad ventilen är till för, så ni pratar med en riktig rookie.
Tacksam för all hjälp.
Jo men det har jag redan åtgärdat, men var det verkligen den enda anledningen till allt vatten o fukt som tagit sig in i täckfilten? Lite svårt o se sambandet där om jag ska vara ärlig.. känns som om ventilen inte är tät på något sätt och släpper in vattnet..Violina skrev:
Klicka här för att svara
