114 293 läst ·
101 svar
114k läst
101 svar
Hjälp att identifiera - hittade detta under gräset i trädgården
Idag så är det ju bättre att INTE kontakta myndigheterna om fornminnen/fornlämningar (visst oftas olagligt men vill vi ha kvar vår historia så!).B BWall skrev:
Då dom troligen kommer att ta en jävla tid på sig att komma ut o titta o sen kanske gräva/ta reda på fornlämningarna och sen förtstöra dom.
Och det har ju förstörts enorma mängder från sveriges museum/osv redan.
Redigerat av moderator:
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg
En liten bastu kanske om det är skorsten också? Jag vet att åtminstone finnarna gjorde så när de byggde hus att först byggde de en bastu att bo i medans de byggde på huset.magda136 skrev:
Hej,
behöver hjälp att identifiera vad det här kan vara. Grävning pågår och mer och mer kommer fram.
Kan inte komma på vad det kan ha varit. Är i en trädgård som sluttar en del i ett gammalt villaområdet. Fastigheten är nästan 100 år bedömer jag.
Gissningar och glada tillrop mottages tacksamt!
[bild] [bild] [bild]
Typ av trappsten till en gammal byggnad som blivit kvarglömd. Troligen inte mer spännande än så?magda136 skrev:
Hej,
behöver hjälp att identifiera vad det här kan vara. Grävning pågår och mer och mer kommer fram.
Kan inte komma på vad det kan ha varit. Är i en trädgård som sluttar en del i ett gammalt villaområdet. Fastigheten är nästan 100 år bedömer jag.
Gissningar och glada tillrop mottages tacksamt!
[bild] [bild] [bild]
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Det fascinerande är ibland hur det har sett ut. Rester är ju det som är kvar av en svunnen tid.
Mer bilder.
Någon uppdatering?
Någon uppdatering?
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
One does not simply update a Byggahustråd from mordor.
Nej, det är bara om du vill göra något med ytan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden