Hej,
Jag flyttade in i ett hus byggt 1973 i tisdags. Det finns 7 inbyggda garderober i huset, men de flesta av dem är inredda med stång för galgar som upptar större delen av utrymmet, och jag skulle vilja inreda det mesta med hyllor istället. Det enklaste vore förstås om jag kunde få tag på originalinredning men eftersom jag misstänker att det är från när huset byggdes kan det bli svårt, men jag tänkte i alla fall kolla om någon här har något tips. Hyllorna är alla 550 mm djupa och bredden är 352 och 552 mm. De är upphängda genom att det finns en skåra i sidorna på hyllplanen som löper i en metalltråd som är fäst i hål i garderobsidorna (se bild). Det finns också backar av plast med en pappskiva som botten (andra bilden).
Alla tips mottages tacksamt ;-)
Jag flyttade in i ett hus byggt 1973 i tisdags. Det finns 7 inbyggda garderober i huset, men de flesta av dem är inredda med stång för galgar som upptar större delen av utrymmet, och jag skulle vilja inreda det mesta med hyllor istället. Det enklaste vore förstås om jag kunde få tag på originalinredning men eftersom jag misstänker att det är från när huset byggdes kan det bli svårt, men jag tänkte i alla fall kolla om någon här har något tips. Hyllorna är alla 550 mm djupa och bredden är 352 och 552 mm. De är upphängda genom att det finns en skåra i sidorna på hyllplanen som löper i en metalltråd som är fäst i hål i garderobsidorna (se bild). Det finns också backar av plast med en pappskiva som botten (andra bilden).
Alla tips mottages tacksamt ;-)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har liknande från 1976. Tyvärr tenderar hyllplanen ramla ner vid hög belastning då det är för smala grejer de vilar på. Speciellt i en fristående garderob jag har som bågnar lite då den är sprängfylld.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för tipsen, det kan nog stämma att det är wellpapp, men det är i perfekt skick, så det kan vara värt att försöka få in lite hyllor. Sen får jag tänka på att inte belasta dem för mycket. Tänkte göra ett försök att se om man kan få tråden tillböjd på en verkstad och hyllor med skåran urfräst på ett snickeri, Men annars så är det säkert värt ett försök med standardhyllor av något slag.
Klicka här för att svara

