Det där är en ljudfälla. Den ska ha lite dämpande material på väggarna i labyrintgångarna.
Kan dämpa rätt effektivt i högre frekvenser. Men rätt dåligt i låga.
I frekvenser som är en multipel av halva våglängden av de två ställen med parallella väggar i labyrintgången blir det stående vågor, och därmed ganska usel dämpning. Så man väljer helst dessa två distanser med omsorg så man får stående vågor vid olika frekvenser.
Helst kollar man frekvensinnehållet för ljudet från kompressorn först, och designar hela ljudfällan efter detta.