Jag är i behov av att sätta ett kodlås på en innerdörr till vår tvättstuga.
De enda krav jag har på låset är att det skall kunna vara låst när man trycker igen dörren (vilket typ alla lås kan leverera) men jag måste också kunna ha funktionen att låsa upp dörren via app så att jag kan öppna låset på distans.

Jag hittar en del handtag / lås som kan uppfylla mina krav men då är det bara så att inget lås jag hittar passar svenska låskistor. Finns det någon som känner till ett sånt här lås som fungerar med svenska låskistor och uppfyller mina krav?

Det enda handtag som jag hittat som verkar passa min låskista är följande lås ASSA ABLOY CODE HANDLE 8811 HÖGER
men det låset uppfyller inte kravet jag har på att jag ska kunna låsa upp från distans.

Någon som har något bra tips?

Kan yale Linus vara ett alternativ kanske?

Vad är det för låskista som sitter?

Silen_ Silen_ skrev:
Det är typ en sån här låskista. [länk]

Kan ett Yale Linus funka till en sån? Måste undersöka det låset lite mer..
Osäker, jag trodde yale Linus var en sån som passade typ allt som hade ett vred, men jag kan ha missuppfattat den. Blev osäker på autolåsningen också

Silen_ Silen_ skrev:
Kan ett Yale Linus funka till en sån?
Ja det kan det absolut.
Men det kräver att det sitter en nyckel på insidan. Vilket innebär att man inte kan låsa/låsa upp från utsidan manuellt med nyckel. Naturligtvis kan man låsa upp med app eller kod via knappsats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.