Ska köpa allt till ett nytt hus och behöver få lite grepp på vilka måsten det finns.
Inte ute efter det dyraste eller senaste utan något som funkar.
Allt ska vara inbyggnad i köket.

Spis – 80cm bred, flera zoner och möjlighet till att ha stora kastruller
Fläkt - Motor på taket och en enkel kåpa för inbyggnad i skåp.
Ugn- Vilken rengöringsmetod är bäst? I övrigt inga direkta krav
Micro – Inget krångel utan normal lucka som öppnas med handtag.
Kyl – Enkel och fungerande gärna något som håller lukt fräsch.
Frys – Enkel och fungerande.
Diskmaskin - TYST
Tvättmaskin – Minst 7kg.
Torktumlare – Värmepumpstumlare är det bra?

Har byggt byggt kök och jag skulle rekommendera Husqvarna i häll, kyl, frys, micro och ugn. Bosch fläkt och Siemens som diskmaskin. Byggt kök och rekommenderar de produkterna. Ugnen går att köpa med självrengöring på sidorna. Inte nödvändigt med det värsta. Kyl och frys blev med is och vatten vilket är helt underbart. Se till att välja fläkt med låg dB och som är bredare än spis/häll. Min häll är frizon, vilket gör att den anpassar storlek. Mina personliga råd då jag själv har set och är mycket nöjd.

hairtown skrev:
Har byggt byggt kök och jag skulle rekommendera Husqvarna i häll, kyl, frys, micro och ugn. Bosch fläkt och Siemens som diskmaskin. Byggt kök och rekommenderar de produkterna. Ugnen går att köpa med självrengöring på sidorna. Inte nödvändigt med det värsta. Kyl och frys blev med is och vatten vilket är helt underbart. Se till att välja fläkt med låg dB och som är bredare än spis/häll. Min häll är frizon, vilket gör att den anpassar storlek. Mina personliga råd då jag själv har set och är mycket nöjd.
Tack du har ingen närmre beteckning på modellerna du köpt det finns ju en hel del att välja på.
Nyfiken på din häll med frizon. Är det hela hällen eller bara delar av den?

Vi byggde nytt kök förra våren och köpte då alla nya vitvaror.
Ugn Siemens varmluft, vi prioriterade bort ånga och "självrengöring" då vi konstaterade att vi nästan aldrig rengjorde ugnen innan. Dock har vi använt inbyggda stektermometern mycket.
Diskmaskin blev en Bosch då den enligt specen och även i verkligheten är tyst!
Kyl/frys blev enkla och snygga samsung, dessa har fungerat utan problem.
Vi sattsade också på fläkt på taket med en Takfläkt TKC 400B, och en Franke Futurum kåpa nere. Blev kanon!
När det gäller torktumlare har jag för mig att vi kom fram till att det inte var värt att satsa på en "värmepumpstumlare" då vi snart har ett FTX agg som återvinner värmen.

I övrigt vill jag bara påpeka att det lönar sig att ta in offerter på ett stort paket! Vår lokala handlare matchade bästa priset vi fick (även jämfört med prisjakt) så då fick vi ett bra pris och en lokal kontakt 200 m bort :)

Bosch på Häll (90 cm), Ugn, Mikro Disk, Kyl & Frys. Miele frihängande fläkt. Köpte Bosch's dyraste maskiner för ca 45 tsek totalt. Hade några få krav på varje maskin; Häll=rymlig med 5 zoner och timer. Ugn=Pyrolys och svenska menyer, Mikro=rymlig, Disk=tyst, Kyl&Frys=låg elförbrukning A+++ och manuell ismaskin (har ingen vattenanslutning där maskinerna står).

Köpte allt inom en period på kanske 2 månader vid olika kampanjerbjudanden på Elgiganten (25% helgrabatt)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.