Var nära tidigt i våras att ta bort trädet vilket då såg ut som en missvuxen björk.

Några foton på stam, krona & blad,
20150724_170244.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150724_170349.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150724_170327.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser inte ut som något av våra vanliga inhemska trädslag.
 
Aha, stort tack för svar svartöra - jag tror du har rätt :)

Va häftigt ett valnötsträd!

Får hålla trädet under uppsikt och leta efter nötter under hösten.

Tack
 
Helt klart ett valnötsträd, inte ofta man hittar förvildade sådana i Sverige. Det är stort nog för att bära nötter men denna kalla sommar är det tveksamt om de hinner mogna.

Ful skada på stammen men det är bara att vänta och se hur det utvecklar sig. Trädet kan säkert läka det på några års sikt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.