7 204 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Hjälp! Är EKK-light 5G2.5 i VP-rör ok?
Hej!
Jag är i desperat behov av hjälp! Jag håller på och totalrenoverar köket och förbereder elinstalltionen inför elektrikerns ankomst genom att dra VP-rör. Jag kommer även att lägga ett nytt VP-rör i golvet till spis och ugn. Detta VP-rör kommer att komma fram någon meter från proppskåpet. För att underlätta kabeldragningen kommer jag i detta fall fördra kabeln. Jag har köpt in EKK-light 5G2.5 men inser att detta kanske var helt fel. Min fråga är alltså, är det okej att dra EKK-light 5G2.5 i VP-rör eller måste jag riva upp och börja om?
Tacksam för snabbt svar så inte övriga delar av bygget stannar!
Med vänlig hälsning
Jonas
Jag är i desperat behov av hjälp! Jag håller på och totalrenoverar köket och förbereder elinstalltionen inför elektrikerns ankomst genom att dra VP-rör. Jag kommer även att lägga ett nytt VP-rör i golvet till spis och ugn. Detta VP-rör kommer att komma fram någon meter från proppskåpet. För att underlätta kabeldragningen kommer jag i detta fall fördra kabeln. Jag har köpt in EKK-light 5G2.5 men inser att detta kanske var helt fel. Min fråga är alltså, är det okej att dra EKK-light 5G2.5 i VP-rör eller måste jag riva upp och börja om?
Tacksam för snabbt svar så inte övriga delar av bygget stannar!
Med vänlig hälsning
Jonas
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp! Kronbrytare
Belysning -
Hjälp med inställningar rill Tbermia iTec Eco
Värmepumpar -
Hjälp med inkoppling av dubbel strömbrytare (trappkoppling, 5 kablar)
El -
Åtgärda stänk på taket , hjälp!
Färg, Måla & Tapetsera -
Det här med hetsen på prisuppgångar. Hjälp mig förstå?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.