Hej !
Jag målade om igår en vägg igår kväll, Lite för mörkt och för trött .. så ja de blev fel .. de kom färg på taket . Försökte rädda upp de imorse med att pensla lite vitt på men de blev värrre. De vita var ju vägg färg , så nu ser de hemskt ut , va ska jag göra ? 😭

• Vägg med felaktig färg på taket och misslyckat försök att täcka det med vit väggfärg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måla om taket

• Gilla
Cheesen och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Måla om taket
Ja Asso om jag hade varit en möjlighet hade jag gjort det , men söker tips o råd hur jag ska minska den fläcken så mkt de går ,
Måla över med ny tak färg ? Är de flesta märkena detsamma vit? Osv

Måla om hela taket, att försöka bättra kommer bara se taffligt ut

F fribygg skrev:
Måla om hela taket, att försöka bättra kommer bara se taffligt ut
Har precis målat väggarna ;jag har själv aldrig målat ett tak men förstått de som svårt och de skvätter , så vill helst undvika att måla hela

M Mariazet skrev:
Måla över med ny tak färg ? Är de flesta märkena detsamma vit? Osv
Nej, alla vita har inte samma nyans och en färg som suttit länge kommer inte se likadan ut som samma färg som är nymålad då den påverkas av bla uv-strålningen. Så även om du hittar exakt samma nyans av exakt samma fabrikat så kommer fläckarna synas

M Mariazet skrev:
Har precis målat väggarna ;jag har själv aldrig målat ett tak men förstått de som svårt och de skvätter , så vill helst undvika att måla hela
Det är egentligen inte svårare än att måla en vägg men är det stora ytor så är det jobbigt att titta uppåt hela tiden om man inte har bra hjälpmedel.
Är du rädd att det ska skvätta så täck allt känsligt med täckplast, det finns bra varianter med tejpremsa som är lätta att sätta upp på väggar. Glöm bara inte att ta bort tejpen innan takfärgen torkat.

Vill du absolut inte måla om så är enda sättet att dölja det där att sätta upp en list (ser ut att bara vara fläckar längs väggen) men jag har svårt att tro att det kommer se bra ut. Så måla om taket, det är enklast och kommer bli snyggast

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.