Hej behöver verkligen hjälp med vår robot innan jag inte har något hår kvar alls. Grått är det redan och sambon undrar när den funkar igen...
Basstationen lyser grönt, klipparen klipper men ibland börjar den snurra på stället och stannar sen med felmeddelande att den är utanför slingan samt att den inte följer slingan längre när den ska tillbaka och ladda. Får köra tillbaka den manuellt via app.
Jag har kört sensortest och får då värde att den är utanför slingan när den står innanför och innanför slingan när den står utanför. Signalvärde har jag läst mig till ska vara 200 utanför slingan och 400 innanför men den visar 300 oavsett om den är innanför eller utanför.
Sensorkalibrering blir fail då den säger att signalen är starkare utanför än innanför slingan.
Vad jag har testat
Nytt kort till basstationen (trodde det var den som var kaputt först)
Dragit om hela slingan
Testat med en kortare testslinga
Skiftat kontakterna för slingan
Fabriksåterställning
Fortfarande samma problem
Jag tror att det nu är frontkortet på klipparen som är nästa sak att byta men jag är inte hundra. Nån här som kan hjälpa mig vidare?
Där finns ju en gräns för vad det är värt att lägga ner på den innan det är bättre köpa en ny men lite till kan jag tänka mig testa.