Vi hittar bara en massa handdukstorkar för slutet system. Ej VVC.
Vi hade tänkt att koppla våra handdukstorkar på VVC. Hjälp oss hitta någon som det går att göra så med!
Vi gillar sådana som Virabs Modern och Elegance som finns i Timeless serien.. då vet ni vad vi har för smak ;) (www.virab.se)

Hej, som jag förstått det så är det inte tillåtet att koppla
in en handdukstork på VVC...
-Har med returtemp'en och legionellarisken att göra...
-Men jag är ingen expert så hör med flera!

Nordhem.se har ett antal handdukstorkar som går att använda med VVC system. Kanske inte det billigaste fabrikatet men bra grejer är det.

Saken är väll att ett slutet system inte innehåller syre vilket gör att man kan använda vilken metall som helst i torken, medans ett vvc system innehåller syre vilket gör att man bara kan ha rostfritt. Detta är bara mitt antagande inte fakta.

Gustaf

H
GustafH79 skrev:
Nordhem.se har ett antal handdukstorkar som går att använda med VVC system. Kanske inte det billigaste fabrikatet men bra grejer är det.

Saken är väll att ett slutet system inte innehåller syre vilket gör att man kan använda vilken metall som helst i torken, medans ett vvc system innehåller syre vilket gör att man bara kan ha rostfritt. Detta är bara mitt antagande inte fakta.

Gustaf
Det ligger mycket i det!

Nordhem är väl det märket som ligger bäst till för den typen av system, vad jag har sett iallafall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.