Vattnet i brunnen är slut... vad gör man????? :( :( :( :o
 
Man väntar tills det kommer tillbaka igen och hoppas på att saltvatten inte trängt in i brunnen.

Därefter är man lite mer sparsam med vattnet? :o
 
har inte kommit tillbaka något sedan i går förmiddag....
 
För att få vatten akut kan du försöka ringa brandkåren och få dem att pumpa ner ett par kubik i brunnen.
 
har hört att man kan "blåsa" hålet. Man spränger med tryckluft eller dynamit och hoppas det rinner fram en ny åder :)

Låter skoj och dyrt

 
Har du egen brunn? I värsta fall får du leta dig en ny vattenåder och flytta på brunnen. Hårt men sant. Varit med om samma tidigare men då gick även vattenpumpen sönder den gick torr. :(
 
Blåsa hålet - det låter som hydraulsprängning! Kostar 5-10 tusingar men kan ju fungera... det är definitivt billigare än att borra en ny brunn (förutsatt just att det funkar)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.