Hej,

Jag behöver er hjälp. Just nu håller jag på att renovera ena sovrummet och monterar upp renoveringsgips, men när jag kom till väggen som är mot ytterväggen så hittar jag inga reglar. Huset är från -81 med träfasad.

Innerväggen har ett lager gips och sen någon hårdare skumgummi/foam och sedan isolering. Har provskruvat hela vägen mellan ena hörnet till fönstret och endast hittat två reglar, en cirka 5 cm från fönstret och en regel i hörnet. Mellan hörn och fönster är det cirka 133 cm och mellan regeln i hörnet och regeln vid fönster cirka 125 cm. Men ingen regel mellan dessa. Har provskruvat hela vägen mellan fönster och hörn utan att hitta någon regel.

Väggarna jag skruvat som är innerväggar har varit cc 60 och där kunde jag skriva upp 120-skivor utan problem.

Har ni nåt tips? Varför hittar jag inga reglar i ytterväggen med cc 60 eller c 45?

• Renoveringsprojekt, rum under arbete, skrapad tapet, fönsterutsikt, stege, verktyg, värmeelement, ojämn vägg, inredning i förändring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad väggkant med färgbortfall och exponerad gips eller byggmaterial, närbild.
    Skapa konto
  • Närbild på en skadad vägg och fönsterram som avslöjar isoleringsmaterial, behov av reparation synligt.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt, gammal tapet, spackel, anteckningar på vägg, skadad yta.
    Skapa konto
  • En närbild på en spricka mellan en dörrkarm och en vägg, med synlig gammal fyllning eller lim.
    Skapa konto
skarvarna på skivorna borde gå att se nere vid golvet eller uppe vid taket

• Gilla
sturnus och 1 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
skarvarna på skivorna borde gå att se nere vid golvet eller uppe vid taket
har kollat och hittat var man skarvat skivorna men när jag provskruvar där fäster inte skruven. Skruven är 41 mm lång och fäster om jag provskruvar i hörnet eller vid fönstret.

är det ett hus som är gjort på fabrik så kan det vara färdig väggbitar som satts ihop och då hade en del både stående och liggande reglar i vägsektionerna

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T tergo skrev:
är det ett hus som är gjort på fabrik så kan det vara färdig väggbitar som satts ihop och då hade en del både stående och liggande reglar i vägsektionerna
Antar att man får söka med regelsökare för att hitta reglarna i detta fall? Har tagit ett litet hål i gipsskarven och det är helt ihåligt just där.

Neodym-magneter är grymma. Hittar lätt alla gipsskruvar med dessa.

• Gilla
Mhenk och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.