2 281 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Hur hittar jag golvreglar för att fästa rommerska ringar?
Hej,
Jag skall sätta upp romerska (olympiska) ringar i taket i källaren. Det är ett trähus från 1930 talet. Jag är tämligen säker på att materialet (från källaren sett uppåt) är gipsskivor och sedan träbjälklag. Jag utgår från att jag behöver hitta dessa reglar att fästa upphängningsanordningen i. Min fråga hur hittar jag träreglar bakom en gipsskiva utan att borra i hela taket?
Jag skall sätta upp romerska (olympiska) ringar i taket i källaren. Det är ett trähus från 1930 talet. Jag är tämligen säker på att materialet (från källaren sett uppåt) är gipsskivor och sedan träbjälklag. Jag utgår från att jag behöver hitta dessa reglar att fästa upphängningsanordningen i. Min fråga hur hittar jag träreglar bakom en gipsskiva utan att borra i hela taket?
Husägare
· Klagshamn
· 285 inlägg
Knacka i taket så hör du var det bara är gips (låter ihåligt) och var det är regel. Du kan också ta en magnet och föra fram och tillbaks tills den fastnar på skruven/spiken som håller uppe gipsen som ju är fäst i reglarna.
Vet du exakt hur det är konstruerat? 'Träbjälklag' kan innebära en massa olika saker. Om inte alltför mycket är ändrat från 30-talet så skulle jag tro att det är någon form av homogent undertak i trä spikat i golvbjälkarna.
Nej vet inte hur det ser ut. Det stod i prospektet att det var träbjälklag. Tror du att det går att sätta fast dessa ringar i det homogena undertaket spikat i golvbjälkarna eller behöver jag "hitta" en golvbjälke?useless skrev:
Du måste nog börja med att undersöka lite mer hur det är konstruerat. 'Träbjälklag' betyder bara att det i huvudsak är gjort av trä. Det säger inget om den exakta konstruktionen.
Enklast är kanske att borra ett hål på nåt mindre synligt ställe?
Enklast är kanske att borra ett hål på nåt mindre synligt ställe?
Klicka här för att svara