Vad är det för tomt du letar efter ???

Jag är oxå rätt så ung o helt ny när det gäller detta är 25...

Kolla då i Sjömarken för där tror jag att det finns tomter runt sjön om jag ej har fel. Du kan ju kolla vem som äger marken runt sjön för det har ju byggts nytt där ute var och kollade på jätte finna hus där. ;D

Ett annat tips är ju att åka runt till platser ni gillar och knacka på hos dem som äger marken, eller grannarna och kolla om nån kanske kan stycka av en bit mark.
Fast både Öresjö och Sjömarken kan nog vara svårt att få tag i mark på det sättet.. det är ju Väldigt eftertraktade områden.

Annars kan jag rekommendera Viskafors, Pumpstigen, där vi bygger. Fin liten gata i skogen.  ;D

Lycka till med tomtletande i alla fall. Ni kommer säkert att hitta det ni söker. Rätt som det är dyker det upp ett drömläge.

Det tar tid!! Tro mig. Vi har letat tomt i Göteborgstrakten, närmare bestämt Kungsbacka och Landvetter mm. Nu efter 2års ihärdigt letande har vi fått oss en tomt i kungsbacka- vallda/sandö.

Under den tiden har man lärt sig enormt mycket och man känner i kroppen när man hittar rätt. Det är också väldigt positivt mot banken att man letat och hållt på länge när man ska bygga hus. I alla fall för oss. Vi har lyckats bygga upp en kanonbra relation med vår bankman under den här tiden och än så länge är det ingen annan bank som kan matcha hans "bud".

Som sagt. Var öppna för alla förslag i början. Och och titta på nästan allt ni kan hitta, även fast det kan ligga lite längre bort än ni tänkt er. Det ger er perspektiv och intryck som ni har nytta av senare. Vem vet, en tomt som inte lockade från början kan vara er drömtomt. Det kan vara värt att "pendla" en mil extra. ;)

Lycka till!
/J

Hej Daniel !
Myresjöhus har strandtomter i Sandared. Dom ser jättefina ut men kostar också därefter. Priset var nog
1 500 000 :- Vi hade gärna köpt någon av dem men det är för mycket pengar. Vi har istället riktat in oss på Bollebygd, där Bollebygdshus har några tomter som kan vara intressanta. Pris 300 000:-

Mvh Caroline

Betäll kartor över de områden ni är intresserade av från kommunen.
Ringa in de fastigheter som, på kartan, är utan hus och har ett ok läge.
Kör runt och stäm av att tomterna är obebyggda.
Beställ ägaruppgifter (ägre, adress, pantbrev, köpeskilling etc.) från inskrivningsmyndigheten.
Ring runt och fråga om de är till salu.

Vi gjorde det och fick rätt många "träffar" faktiskt. Kommunen anger oftast bara detaljplanerade områden varför info från dem inte är heltäckande.

CARRO, UA, DJPA, vill inte verka besserwisser men Daniel 234 postade detta 7/7-03 och det är ett tag sedan. Har han inte hittat en tomt så är mitt tips att åka runt och se var man VILL bo, därefter tala med de som bor där i någon liten rucklig sommarstuga, sedan köpa om man får och riva skiten. Alternativt 2 är att hitta en trevlig bonde som inte önskar för mkt betalt för sin till synes onödiga mark och betala en avstyckning. Det brukar bli mkt billigare än att gå via den sk marknaden med utbud/efterfrågan som styr priset. Good Luck Daniel, if you're still out there in cyberspace! 8)

Kom på en sak till, www.lantmateriet.se har alla tänkbara fastigheter via sitt FASTIGHETSSÖK. Där står det mesta om varje fastighet men det kostar några kr att få upplysningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.