Jag råkade tyvärr ha sönder ringen som håller täckglaset till en av mina spottar över diskbänken på plats. Det är en vit Uranus 12V 20W från Beslag Design. Tyvärr svarar tillverkaren att de inte längre har reservdelar till dessa vilket känns väldigt tråkigt - jag vill ju inte behöva byta alla armaturer över diskbänken (eftersom lägenheten värms av direktverkande el så är jag inte så oroad över att halogenlampor drar mer el än led).
Är det någon som har ett tips på var jag kan få tag på en ny täckring?
Är det någon som har ett tips på var jag kan få tag på en ny täckring?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Eftersom allt inom belysning går ifrån det gamla och ersätts med led i alla former så blir det nog lite kontraproduktivt att ha reservdelar till gammalt. Att det finns nån som vill underhålla sina gamla halogen grejer bryr de sig inte ett smack om. Inte skulle man vinna nå miljöpoäng heller.
Tack! Har du ett tips på var jag kan få tag på en ny täckring?S Stefan1972 skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
För mig ser ringen ut att vara i metall. Då brukar saker inte gå tvärt av utan gå att böja rätt igen. Exakt vad har hänt?
Jag tror du får svårt att hitta den delen annat än som hel, begagnad armatur kanske på Tradera, men det kan ta tid.
Jag tror du får svårt att hitta den delen annat än som hel, begagnad armatur kanske på Tradera, men det kan ta tid.
Tack! Den (själva ringen, den är ju ganska tunn) är tyvärr i plast (Jag har en vit, kanske var de silverfärgade som såldes i metall). Jag skulle byta lampa och bände tyvärr loss den, tydligen skulle jag ha vridit på den för att få den att lossna... Idiotiskt av mig såklart, men ibland blir det så.MultiMan skrev:
Klicka här för att svara