nizzehult
Det här kan verka trivialt men jag har verkligen kört fast. Köpte ett hus byggt -86 med en konventionell diskbänk och diskho men där proppen saknades. Jamen då går jag väl och köper en ny då. Men det var inte så enkelt som jag trodde....efter att ha köpt hem tre stycken och ingen passar börjar jag smått ge upp. Dom flesta diskproppar är runt 42-43mm som smalast och vissa har ett slags stift i mitten. Så inte denna, utan den jag har är 40mm som smalast, runt 48-50 upptill och hela anordningen är 70 mm. 6 hål och en skruv i mitten. Den är alltså konisk. Har fått veta att det troligen är en diskbänk från Gustavsberg. Har Googlat, varit till köksfirmor i stan men hittar inget.
Var hittar jag rätt propp?
Vet att det finns en modell som består av en slags platta som är mera universell men den vill jag inte ha.

• Gilla
Niklasesnamn
  • Laddar…
Lägg upp en bild? Annars kan du också maila en bild till Gustavsberg och fråga ifall det går att få tag på!

nizzehult
Handyman 1 skrev:
[länk]
Tack. Där borde det gå att beställa en. Priset var också rimligt.

• Gilla
1
  • Laddar…
nizzehult
C CarinaBerg skrev:
Ser den ut så?
[länk]
Ja rent utseendemässigt är den lika men det står inget om mått.

nizzehult
Så här slutade det: beställde två olika koniska proppar hos Proffsmagasinet, en som var 45,5mm och en som var 43,5mm. Kostade bara några tior styck. Den större av dem, Gelia 3000922202 passade skapligt och nu är det tätt. Får nöja mig med detta.:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.