Skulle behöva hitta formrör helst papp 150mm diameter och 2000 mm längd.
Någon som kan tipsa om vart det går att köpa. Byggmax hade bara 800 mm lång och krauta 1200mm. Såg att beijers hade 3,2 meters men då blir det dyrt att kapa. Går det förresten att skarva dessa rör?

Får man fråga varför denna långa längd är nödvändig? Vanligtvis låter man endast en liten del av röret sticka upp ovan marknivå, och justerar sedan lämplig höjd med stolpen som placeras i stolpskor, som alltså gjuts in.

Men jag kanske missar något här?

Don_Tom skrev:
Får man fråga varför denna långa längd är nödvändig? Vanligtvis låter man endast en liten del av röret sticka upp ovan marknivå, och justerar sedan lämplig höjd med stolpen som placeras i stolpskor, som alltså gjuts in.

Men jag kanske missar något här?
Bor i sundsvall och skall ned till ca 1,8m djup. Orkar inte isolera därav djupet.

Jag gjöt i 800 rör och la bärlinan direkt i en stolpsko. Med tanke på att röret inte fyller någon funktion när cementen har torkat så skulle jag tro att det går bra att skarva, bara skarven håller tätt för cementen.

axeg skrev:
Jag gjöt i 800 rör och la bärlinan direkt i en stolpsko. Med tanke på att röret inte fyller någon funktion när cementen har torkat så skulle jag tro att det går bra att skarva, bara skarven håller tätt för cementen.

Fick tag i 2,5 meters på fresks, så det löste sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.