tänkte delge er vad ja hitta under min krypgrund. har ju haft sån nedrans otur med huset, så ja tänkte de va lika bra o kolla i inspektionshålen i grunden hur den ser ut. då fann jag inte mindre än 3 döda mumifierade katter! :eek: de har legat dör minst 1,5 år, då gubben som bodde här innan tydligen va katt samlare. hur de kan vara så välbearade begriper ja inte? hoppas de e tecken på att de inte så fuktigt där under? sen visa ja ett kort med smått o gott bröte som ligger slängt där under.... hur sjuttsans man skall få ut liken o bröte begriper ja inte??

• krypgrunden död katt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • krypgrunden bröte under.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är ganska äckligt men som du skriver måste det ju vara torrt under ditt hus då iallafall. När min mamma och pappa öppnade golvet ner till sin krypgrund i köket för ca 17 år sedan hittade de oxå en mumifierad katt. Och jag hittade två stycken begravda i det gamla höet som vi slängde ut från vårt loft för två år sedan.

"Dina" katter kan nog legat där många många år. Du måste ju inte ta ut dem om de inte stör dig att veta att de finns där.

yllwa skrev:
hur sjuttsans man skall få ut liken o bröte begriper ja inte??
Samma väg som du kom in?

ja,,, vad jag förstått så måste det vara snustorrt om döda djur skall hålla sig mumifierade. så det får ja väl hoppas på att de e där...
Rrrr: njaaaaaaaa samma väg som jag kom in e inte så lämligt. inspektionslcukorna e väl typ 10 ggr 15 cm. liiite svårt o knöla sig in i dom. :rolleyes:
för att ta korten, så stack jag in min hand med digitalkameran i hålorna.

Jevlar vad det måste ha luktat en gång i tiden...

ja,,,, fyyyanemej,,, när ja går i mitt vardagsrum så känner ja nästan hur ja går på alla döda katter. usch....... jag vet exaktr i fin rum o vardagsrum var de ligger under mark, där jag går. hoppas nu att dom kan va indikator på att de e torrt i min krypgrund.... ?

Ett av de mer lyckade skämt jag upplevt var när vi hittade en dylik katt i identisk miljö varefter den placerades i chefens väska. Reaktionen blev massiv när mannen började gräva efter A4-blocket och istället fick upp katten, ett sådant ögonblick man gärna hade velat ha på film. Här kunde historien ha slutat, men tro det eller ej, tycke uppstod; efter en grundlig dammsugning av objektet var det bara att borra ett hål och hänga upp den ovanför öppna spisen och där hänger den än idag, femton år senare.

Men lukt är inget trådskaparen behöver oroa sig för, vi hittade fem-sex stycken i samband med att vi isolerade golvet underifrån och dom hade legat där i minst fem år utan att någon reagerat på avvikande lukt.

nääämen fyyy ja kan se det framför mig,,, en föruttnad katt med hängande käke dinglade på väggen. sklle inte vilja vart den chefen som fiskade upp katten. :p näää jag har ingen doft känt alls. dock vet jag exakt vilken att jag "går" på, när jag går i mitt vardagsrum.... :eek:

vilken KATT jag går på,,,,,,,, ska det ju va. tangentbordet strejkade lite,,,,, :)

Nek nu när de är mumifierade luktar de ju inte så du kanske kan tänka på dem som indikatorer på fuktproblem istället. börjar det lukta illa har det ju blivit fuktigt...antar att de börjar lukta en del iallafall om det skulle bli fukt under huset.

Usch nej jag skulle nog oxå tänka på dem som du gör, att man vet var de ligger. Finns det inget hål som är större än de andra? Eller nåt golv du ändå ska ta upp inom kort?

Mikael_L
Kattvind har jag ju hört talas om, men ....

Tipsa en arkeolog så kke du får huset utgrävt och en ny källare :P

sophie: njaaa..... mina planer blir la o riva upp halva kåken... så då rykerväl katterna så småningom. men inte än. har dom som fuktindikator så länge. :p
tjaaa kattvind,,,,,,, mina inspektionsluckor kallas ju för kattgluggar,,, så de heter väl inte de i onödan har ja begripit. :D
arkeolog hade ju vart bra o ta hit, så slipper ja rivningsjobbet! hade vart finemang! ;)

Dilemmat är, att arkeologens arbete måste fastighetsägaren betala. :(
Så detta håller vi tyst om! ;) :p

Hur långt bort bort från insp-luckan ligger katterna? Ett alternativ kanske kan vara ett vp rör med ett snöre/rep där toppen bildar en ögla. In med röret, lägg öglan runt katten och dra i ena änden av repet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.