1 496 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hitachi slagborr med sladd
Jag har en Hitachi sladdborrmaskin i verkstaden utan slag den heter 16 någonting, köpte den med anledning av att ha en smidig borrmaskin i verkstaden, och där behöver jag ingen med slag, den maskinen är jag väldigt nöjd med och är väldigt välbyggd. Kan inte tänka mig att maskinerna med slag skulle vara sämre.
Problemet med Hitachis nya maskiner är deras "design-ränder", de lossnar nämligen för lätt. Kanske inte låter så farligt men oerhört irriterande i tumgreppet.
/Kent
/Kent
Jaså, inte nog med att de där dinosauriefjällen är fula, de lossnar med tiden också.
Jag funderar på en paketdeal, med en C6BU2 eller C7, och en lämplig slagborr för borrning överlag, men speciellt lite kraftigare borrning än vad skruvdragaren lätt fixar, samt hålsågar, fixblandning, hål i tegel och hålsten etc. Hitachi hade häromåret mycket bra omdömen för en borrhammare, så det borde ju finnas en bra Hitachi slagborr också.
Är det värt att lägga på lite resurser och skaffa en DM20 istf en mindre, som tex DV16V?
Jag funderar på en paketdeal, med en C6BU2 eller C7, och en lämplig slagborr för borrning överlag, men speciellt lite kraftigare borrning än vad skruvdragaren lätt fixar, samt hålsågar, fixblandning, hål i tegel och hålsten etc. Hitachi hade häromåret mycket bra omdömen för en borrhammare, så det borde ju finnas en bra Hitachi slagborr också.
Är det värt att lägga på lite resurser och skaffa en DM20 istf en mindre, som tex DV16V?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden