Jag hade kollat in Makita innan jag bestämt mig, har själv en 18V maskin som jag är mkt mkt nöjd med. Låg vikt, ligger bra i handen och urstark! En extra fördel är att man kan köpa till deras 18v dammsugare för några hundralappar och då får man en batteridammsugare som faktiskt fungerar, till skillnad mot alla andra leksaker som finns på marknaden.
Men om valet nu står mellan de två du tittar på här så hade jag valt Milwaukee pga kraftigare batteri och att den ligger bra i handen. Tycker Hitachis skruvdragare känns lite plastiga...

daugaard skrev:
menar att han kan köpa en riktigt bra makita för ungefär samma peng som mellanklass hitachin kostar !
Priset till trots så tycker jag att dsal:en är en av dom vassaste skruvdragarna på marknaden, och enligt mig den absolut bästa från hitachi.
Jag tycker den är en väldigt lyckad maskin som är kort, lätt, stark, smidig och med en bra känsla i gasreglaget.

blev en DSAL 14,4 idag! kanonfin

Peterrr skrev:
blev en DSAL 14,4 idag! kanonfin
Kostade var?

Då kommer du säkerligen bli nöjd.

Jag väljer mellan Hitachi DS14DSL och DS14DSAL. Tycker DSAL borde duga åt mig, men DSL ligger bättre i handen. DSL kostar ca. 1.400:- mer men då får jag 3.0 Ah jrf. 1.5 Ah på DSAL (behöver egentligen inte 3.0). Finns det några nackdelar med DSL-maskinen?

Redigerat:
magald skrev:
Finns det några nackdelar med DSL-maskinen?
Vet inget om just dessa modeller men mera Ah brukar betyda mera Kg... Så kolla vikten på respektive maskin är mitt tips. En tung dragare är en jobbig dragare tycker jag. Sen kan ju balans och utformning kompensera för ökad vikt i vissa fall.

DSL:en är lätt för att vara 3.0, bara 1.7 Kg och balanserar riktigt bra. Spontant skulle jag välja den, men har hört flera som sagt att DSAL är snäppet vassare (trots att den är billigare). Undrar på vilket sätt den är bättre.

Den känns skönare på något vis, dessutom har jag läst någonstans på forumet att växelhuset på DSL är svagare än på DSAL.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.