9 217 läst ·
23 svar
9k läst
23 svar
Hitachi Eller Milwaukee?
Jag hade kollat in Makita innan jag bestämt mig, har själv en 18V maskin som jag är mkt mkt nöjd med. Låg vikt, ligger bra i handen och urstark! En extra fördel är att man kan köpa till deras 18v dammsugare för några hundralappar och då får man en batteridammsugare som faktiskt fungerar, till skillnad mot alla andra leksaker som finns på marknaden.
Men om valet nu står mellan de två du tittar på här så hade jag valt Milwaukee pga kraftigare batteri och att den ligger bra i handen. Tycker Hitachis skruvdragare känns lite plastiga...
Men om valet nu står mellan de två du tittar på här så hade jag valt Milwaukee pga kraftigare batteri och att den ligger bra i handen. Tycker Hitachis skruvdragare känns lite plastiga...
Priset till trots så tycker jag att dsal:en är en av dom vassaste skruvdragarna på marknaden, och enligt mig den absolut bästa från hitachi.daugaard skrev:
Jag tycker den är en väldigt lyckad maskin som är kort, lätt, stark, smidig och med en bra känsla i gasreglaget.
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Då kommer du säkerligen bli nöjd.
Jag väljer mellan Hitachi DS14DSL och DS14DSAL. Tycker DSAL borde duga åt mig, men DSL ligger bättre i handen. DSL kostar ca. 1.400:- mer men då får jag 3.0 Ah jrf. 1.5 Ah på DSAL (behöver egentligen inte 3.0). Finns det några nackdelar med DSL-maskinen?
Redigerat:
DSL:en är lätt för att vara 3.0, bara 1.7 Kg och balanserar riktigt bra. Spontant skulle jag välja den, men har hört flera som sagt att DSAL är snäppet vassare (trots att den är billigare). Undrar på vilket sätt den är bättre.
Klicka här för att svara