Hitachi DSAL:en tveklöst, det är en grymt trevlig och stryktålig maskin. :)
 
Hoppas du har känt på dem och inte bara går på fakta? Hitachin funkar inte alls i mina händer, så den ströks från min lista.
 
Jag har en Hitachi. Den skruvade ihop hela huset. Klarade även fall från 6m höjd utan prob.

Är helt nöjd.
 
Har både en hitachi ds14dbl och en makita 18v BHP452RFX, båda riktigt bra maskiner.
Fördelen med makitan är att den kostar bara typ 2600 kr på toolstop.co.uk och kostar ca 4-5000 kr i sverige.

Det var kanske inte det du frågade efter men är ett tips för o få mycket mer maskin för samma peng!
 
Hitachi.
 
Fina maskiner båda två. Dock bara 1.5Ah-batteri på Hitachin.
 
daugaard skrev:
Har både en hitachi ds14dbl och en makita 18v BHP452RFX, båda riktigt bra maskiner.
Fördelen med makitan är att den kostar bara typ 2600 kr på toolstop.co.uk och kostar ca 4-5000 kr i sverige.

Det var kanske inte det du frågade efter men är ett tips för o få mycket mer maskin för samma peng!
Hur menar du? Mer maskin för pengarna genom att köpa Hitachi eller Makita gentemot Milwaukee, eller genom att köpa dem i England?
 
Milwaukeen alla dar i veckan. Hitachi har jag bara dåliga erfarenheter av, plastiga svaga maskiner.
 
Hitachin sitter som ett smäck i mina händer. Har ett 18v kit från hitachi som jag är mycket nöjd med. Batterierna är på 3Ah
 
Har dsal maskinen och är mycket nöjd. Det är 14.4V jag har.
 
Lätt Milwaukee. Den är grym. (Och ser inte ut som en överdesignad tennisdojja ;))
 
2,0 kg för en skruvdragare är rätt mycket. Hade nog valt Hitachin bara p.g.a. vikten. Visserligen är batterierna inte jämförbara, 3,0 Ah vs1,5 Ah.
Kan vara läge att kolla på Makita också för där kan man hitta likvärdig maskin runt 1,5-1,7 kg med 3,0 Ah batterier.
 
Fluxor skrev:
Hur menar du? Mer maskin för pengarna genom att köpa Hitachi eller Makita gentemot Milwaukee, eller genom att köpa dem i England?

menar att han kan köpa en riktigt bra makita för ungefär samma peng som mellanklass hitachin kostar !
 
End skrev:
2,0 kg för en skruvdragare är rätt mycket. Hade nog valt Hitachin bara p.g.a. vikten. Visserligen är batterierna inte jämförbara, 3,0 Ah vs1,5 Ah.
Kan vara läge att kolla på Makita också för där kan man hitta likvärdig maskin runt 1,5-1,7 kg med 3,0 Ah batterier.
Men, till en skruvdragare, jag som inte är proffs. Jag har 3st 1.5Ah 14.4 NiCd till min Makita skruvdragare.

Vad är problemet med 1.5Ah mot 3Ah?
När batteriet tar slut byter jag till ett nyladdat. Jag har aldrig klarat av att jobba snabbare än laddaren klarar av att ladda. Därför tycker jag att det borde räcka med 1.5Ah för mig. Ett 3Ah batteri är bara dubbelt så tungt.

NiCd mot LiIon, vilken är egentligen bäst?

Miljökrav - här vinner LiIon, men jag kommer att se till att de uttjänta batterierna hamnar på rätt plats.

Långtidslagring - Här är jag tveksam, ett LiIon-batter som laddat ur sig själv, går det inte att få liv i, medan NiCd är det bara att ladda

Livslängd - Vilken teknologi har längst livslängd i cykler?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.