1 901 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hitachi CD7SA eller Evolution Rage B? Metallcirkelsågar
Letar en metallcirkelsåg så jag kan göra långa, raka snit i tjock metallplåt. En handhållen såg med skena känns som den bästa lösningen för pengarna och jag har letat upp två potentiella sågar.
Evolution Rage B:
http://www.amazon.de/Evolution-RAGE...&srs=1691973031&ie=UTF8&qid=1461828624&sr=1-9
Hitachi:
http://www.prishammeren.dk/shop/hitachi-metalrundsav-1981p.html
Evolution har jag läst flera har här men Hitachin har jag sett mindre om, det lilla jag googlat fram ännu så verkar folk tycka den är mera kvalitativ, den är också dyrare, 115 vs 190 euro ungefär innan frakt.
Jag har inte sett vad maxtjockleken är för Hitachin men för Evolution är den 6mm, lite i minsta laget, 10-12mm hade jag gärna haft men kanske om man tar det sakta eller flera varv går det... Inte ofta man behöver den kapaciteten men det händer.
Evolution Rage B:
http://www.amazon.de/Evolution-RAGE...&srs=1691973031&ie=UTF8&qid=1461828624&sr=1-9
Hitachi:
http://www.prishammeren.dk/shop/hitachi-metalrundsav-1981p.html
Evolution har jag läst flera har här men Hitachin har jag sett mindre om, det lilla jag googlat fram ännu så verkar folk tycka den är mera kvalitativ, den är också dyrare, 115 vs 190 euro ungefär innan frakt.
Jag har inte sett vad maxtjockleken är för Hitachin men för Evolution är den 6mm, lite i minsta laget, 10-12mm hade jag gärna haft men kanske om man tar det sakta eller flera varv går det... Inte ofta man behöver den kapaciteten men det händer.
Menar du denna? http://www.proffsmagasinet.se/verktyg/batteridrivna-verktyg/sagverktyg/bosch-gkm-18-v-li-cirkelsag
50mm kapacitet är inte dåligt det må jag säga. Men men, batteri? Vill inte ha batterisågar.
Tillägg: Nå de där 50mm var väl bara sågdjupet, tror inte det kapar 50mm massivt stål...
50mm kapacitet är inte dåligt det må jag säga. Men men, batteri? Vill inte ha batterisågar.
Tillägg: Nå de där 50mm var väl bara sågdjupet, tror inte det kapar 50mm massivt stål...
Ur bruksanvisningen:
"Ändamålsenlig användning
Elverktyget är avsett för att såga järnmetaller upp till ett snittdjup på 50 mm."
Står inget om massivt eller ej så det kanske är så. Men det är väl skillnad på stål och järn också tror jag?
//Ronnie
"Ändamålsenlig användning
Elverktyget är avsett för att såga järnmetaller upp till ett snittdjup på 50 mm."
Står inget om massivt eller ej så det kanske är så. Men det är väl skillnad på stål och järn också tror jag?
//Ronnie
Klicka här för att svara