Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Momentbegränsning fram och två växlar på toppen. Finkänslighet får man ha i avtryckarfingret. Det känns inte som att det är något fel på maskinen
Som jag sa och som videon visar, själva finkänsligheten har slutat fungera! Full gas hur försiktigt jag än trycker! Så nåt fel är det!
Såhär! När jag trycker på "gasen" försiktigt när jag börjar skruva, vill jag att det ska gå sakta tills skruven fått fäste, när den har fäste ökar jag trycket så maskinen jobbar fortare och starkare, när skruven nästan är inne i tex gipsskivan minskar jag trycket så det går sakta igen för att inte skruvas i för djupt. En beskrivning av min andra skruvdragare, en bosch, som fungerar som den ska. Hitachin är full gas oavsett hur löst eller hårt jag trycker eller håller i eller ställer in. Så det ÄR nåt fel på den, undrar om någon har upplevt samma som kan ge tips 
Bästa svaret
På filmen ser det visserligen ut som att du trycker in avtryckaren fullt. Hur reagerar den om du bara trycker löst, typ 5 % av max?
Om potentiometern, ”gasen i avtryckaren”, är trasig så finns den delen som reservdel.
Om potentiometern, ”gasen i avtryckaren”, är trasig så finns den delen som reservdel.
Det går inte trycka löst! När jag trycker så går den på full gas oavsett hur hårt eller löst jag trycker. Har du tips på vart jag kan hitta reservdelen?nanowire skrev:
Har hittat och beställt reservdel. Tack alla för hjälpen 
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Grymt!
Klicka här för att svara