18 503 läst ·
3 svar
19k läst
3 svar
Historien om stämda elfirman
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Har detta varit uppe i forumet? ”Elektriker kommer ut till en kåk. Bryter, börjar renovera nedervåningen, när dagen är slut slår han till elen igen i hela kåken och går hem.”
Två dagar senare börjar det brinna på övervåningen pga varmgång och elfirman blir stämd av Länsförsäkringar. Han har aldrig satt sin fot på övervåningen.
känns personligen helt befängt eller missar jag ngt?
https://open.spotify.com/episode/5WJYvgjZP8kXxL1DUmxT1G?si=P_nMY35TSB20utbshh7zNA
Två dagar senare börjar det brinna på övervåningen pga varmgång och elfirman blir stämd av Länsförsäkringar. Han har aldrig satt sin fot på övervåningen.
känns personligen helt befängt eller missar jag ngt?
https://open.spotify.com/episode/5WJYvgjZP8kXxL1DUmxT1G?si=P_nMY35TSB20utbshh7zNA
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Jo det finns någon tråd om det. Om jag minns rätt så var övervåningen urkopplad när han kom dit. Men ha kopplade in övervåningen utan att göra kontroll före driftsättning. I så fall inte så horribelt om firman blir skadeståndsskyldig.
vet inget om den historien, men vill du läsa ett skräckexempel på en stor Stockholmsfirma hanterar el och jag blir tvungen att ta till advokater för att bli av med dom så kan du läsa här.norrbottenssnickaren skrev:
Har detta varit uppe i forumet? ”Elektriker kommer ut till en kåk. Bryter, börjar renovera nedervåningen, när dagen är slut slår han till elen igen i hela kåken och går hem.”
Två dagar senare börjar det brinna på övervåningen pga varmgång och elfirman blir stämd av Länsförsäkringar. Han har aldrig satt sin fot på övervåningen.
känns personligen helt befängt eller missar jag ngt?
[länk]
https://www.byggahus.se/forum/threa...-nu-eller-mm-contruction.302580/#post-3877221
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
nej faktiskt inte… ngt att lägga bakom örat helt klart.H hempularen skrev:
Klicka här för att svara
