10 579 läst ·
8 svar
11k läst
8 svar
Hilti - privatperson
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Finns det privatpersoner som har Hiltimaskiner eller är det bara yrkesmän?
Och så såg jag denna annons när jag googlade på "Hilti"...
http://uppsala.com/annons/bygg-vitvaror/hilti-sf-144a-skruvdragare
Kan det vara stöldgods när den säljs för 600 kr och när det inte finns någon låda?
//Patrik
Och så såg jag denna annons när jag googlade på "Hilti"...
http://uppsala.com/annons/bygg-vitvaror/hilti-sf-144a-skruvdragare
Kan det vara stöldgods när den säljs för 600 kr och när det inte finns någon låda?
//Patrik
Utan att ha stenkoll på hiltis skruvdragare så låter det otroligt billigt. Däremot betyder det naturligtvis inte att det måste vara stöldgods för det, kan ju finnas väldigt många andra orsaker till att priset är lågt. Vettigt kan väl vara att börja med att ringa o prata m säljaren - varför vill han sälja den? Kvitto? osv...få lite grepp om vad det är för person etc.Patrik_Hed skrev:
Och naturligtvis kan privatpersoner köpa Hilti.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Okej, jo jag tyckte att priset lät lite väl billigt och att anledningen till det vara att den var lite "repig i plasten". Och att det dessutom inte fanns någon låda gjorde mig misstänksam.Daniel_N skrev:Utan att ha stenkoll på hiltis skruvdragare så låter det otroligt billigt. Däremot betyder det naturligtvis inte att det måste vara stöldgods för det, kan ju finnas väldigt många andra orsaker till att priset är lågt. Vettigt kan väl vara att börja med att ringa o prata m säljaren - varför vill han sälja den? Kvitto? osv...få lite grepp om vad det är för person etc.
Och naturligtvis kan privatpersoner köpa Hilti.
(Jag har inte tänkt köpa någon maskin utan tittade runt för kul och upptäckte den där annonsen bara)
Tack för svar!
//Patrik
Det kan det mycket väl vara. Dock kan det lika gärna vara en maskin från nerlagd firma, någon som fått den som "extrabetalning" av firma eller liknande. Tycker det brukar ge sig när man ringer och pratar med säljaren. Har de en bra story så tycker jag att man gjort sitt för att försöka urskönja ursprunget.
Har själv en Hilti tigersåg som jag köpte av en kille som köpte loss batchar med hyrmaskiner och renoverade upp. Så, ja, privatpersoner kan ha Hiltimaskiner.
Har själv en Hilti tigersåg som jag köpte av en kille som köpte loss batchar med hyrmaskiner och renoverade upp. Så, ja, privatpersoner kan ha Hiltimaskiner.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Vet någon vad normalpriset för t.ex. en ny Hilti skruvdragare är? Har för mig att de kostar en hel del.
//Patrik
//Patrik
2007 års priser:
121 A 12v m 2x 3.0 ah 5792 plus moms
151 A 15,4v m 2x 3.0 ah med slag 7576 plus moms, utan slag -1000
181 A 18v m 2x 3.0 ah med slag 7553 plus moms, utan slag -500
121 A 12v m 2x 3.0 ah 5792 plus moms
151 A 15,4v m 2x 3.0 ah med slag 7576 plus moms, utan slag -1000
181 A 18v m 2x 3.0 ah med slag 7553 plus moms, utan slag -500
Klicka här för att svara