1 028 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Hf-don till T5 rör 2x80w
Hej,
Har fått kortis i en lysrörsarmatur till akvariet.
Det small bra, även andra gången när jag återställde jordfelsbrytaren innan jag förstått vad som hänt...
Någon som vet vart jag kan få tag i en osram Quicktronic QT-FQ 2x80 eller motsvarande?
Väldigt märkligt att man får ha ljusramper till akvariet helt okapslade... Det har ju mer eller mindre runnit in kondensvatten i armaturen...
Tack på förhand
Har fått kortis i en lysrörsarmatur till akvariet.
Det small bra, även andra gången när jag återställde jordfelsbrytaren innan jag förstått vad som hänt...
Någon som vet vart jag kan få tag i en osram Quicktronic QT-FQ 2x80 eller motsvarande?
Väldigt märkligt att man får ha ljusramper till akvariet helt okapslade... Det har ju mer eller mindre runnit in kondensvatten i armaturen...
Tack på förhand
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag TROR att armaturen blir varmare än vattnet och då kondenserar det inte i armaturen. Men på natten är det avstängt så...
Protte
Protte
Nu är ju mitt akvarium knappast av senaste snitt men mina topprutor ligger även under lysröret så där smiter ingen fukt upp.
Ett täckglas saknades... Därav den större fuktansamlingen...
Tog idag isär donet och såg då att det gott en bit ur kretskortet precis vid inkommande...
Lödade på en bit tråd förbi jacket och nu funkar den perfekt igen... En ny skulle kosta runt 1200kr... Blir ett nytt täckglas istället...
Tog idag isär donet och såg då att det gott en bit ur kretskortet precis vid inkommande...
Lödade på en bit tråd förbi jacket och nu funkar den perfekt igen... En ny skulle kosta runt 1200kr... Blir ett nytt täckglas istället...
Klicka här för att svara