4 082 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
HF-don till T5 13W lysrör
Jag har köpt ett par beg kökssköp utrustade med Lysrör i bottenhyllan. Det är Osram T5 13W rör. Det följde dock inte med några HF don. Jag har gogglat som en galning för att bli klok på vilka HF don somär bra för detta. merparten är dock för 14W och uppåt. Jag har kommit fram till att Elektroniska är att föredra framför magnetiska.
Har någon ett bra råd på vad jag skall välja. jag har 6 skåp och använder därför gärna flerkanaliga.
Obs De får inte kosta en förmögenhet. Fördel om Storel säljer dem....
Har någon ett bra råd på vad jag skall välja. jag har 6 skåp och använder därför gärna flerkanaliga.
Obs De får inte kosta en förmögenhet. Fördel om Storel säljer dem....
varför är HF-don bättre???
Fungerar inte när det är kallt...
Medlem
· stockholm
· 41 inlägg
HF donen fungerar när det är kallt.. ofta till -20 grader.
Däremot brukar T5 lysrören ha svårare att klara av kylan.. fast om man har -20 grader i köket, är nog inte det största problemet att lysrören lyser svagt!
Däremot brukar T5 lysrören ha svårare att klara av kylan.. fast om man har -20 grader i köket, är nog inte det största problemet att lysrören lyser svagt!
Klicka här för att svara