Hej, jag har nyligen köpt hus där medföljande manualer m.m. varit minst sagt begränsade. Jag försöker förstå mig på ventilationsanläggningen, Heru 180 och undrar om någon som har en liknande har några insikter? Anläggningen blåser (bokstavligen) in friskluft genom ventilerna vilket gör att det blir iskallt nu när utetempen faller. De reglage jag hittat är två stycken på bottevåningen (anläggning på vinden); en som det står "Rotor" på och en som det står "Fan speed" på. På båda reglagen finns läge 0 och 1 dvs vad jag tolkar som av och på. Slår jag tex Fan speed till 0 slutar inblåset, men frågan är har jag då någon tilluft alls? Hittar ingenstans där jag kan stegreglera. Dessutom vad reglerar den som heter Rotor?
Tacksam om någon kan komma med några hjälpande ord.
Vänliga hälsningar,
 
Var förr 5 hastigheter på dessa aggregat, du ha rinte 5 lägen på "speed"?

Rotor skall stå på 1, du skall rotorn i aggregatet snurra och återvinningen är i drift.

Dock så skall du nog öppna aggregatet, byta filter, då kan du ju oxp se att rotorn verkligen snurrar om du har svårt att känna skillnad på värmen?
 
Finns ibland installerat ett eftervärmningsbatteri på dessa aggregat, det har då egen styrning om jag inte minns fel.
Borde va ett lock till ett lite apparatskåp på ovan eller undersidan av aggregatet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.