Vi letar hus citynära, svindyrt är det

P
Finns det inga penthouses i Stockholm City?

P pmd skrev:
Finns det inga penthouses i Stockholm City?
Närmaste är nog solna och norra tornen. Skitfula.
Men varför måste det vara penthouse? Mycket mysigare med en våning på tex strandvägen

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
P
Med en takvåning kan man få en liten "tomt" också, på vilken man kan ha en pool och en uteplats.

P pmd skrev:
Med en takvåning kan man få en liten "tomt" också, på vilken man kan ha en pool och en uteplats.
Tror inte något sådant finns I Stockholm. Men man kanske kan köpa en vindsvåning och fixa :D
Finns ju många takbarer som är så minus poolen då

F FunkishJonny skrev:
Saknar också lyxig, arkitektritad funkisvilla med kvardröjande inslag av nordisk klassicism, högt läge över havet eller Mälaren, max 10 minuters kommunal resa från innerstan och krogarna, max 5 minuters promenad från vacker skog full av tryffel och annan svamp, "badrocksavstånd" ner till badbrygga som tillhör huset.

Om man får drömma alltså.
Det är därför Grönviksvägen är Sveriges dyraste gata, där finns nästan det du önskar.
Högt över Mälaren.
Promenad över Nockebybron till skogen på Lovö.
Lite spårvagn o tunnelbana så är man mitt i stan.
Många fina hus gamla hus, det ena lyxigare än det andra.

Förlåt, Kärsö ska det vara, Lovö är 10 min promenad till, men då har man en slottspark att spatsera i.

Isakare Isakare skrev:
Det är därför Grönviksvägen är Sveriges dyraste gata, där finns nästan det du önskar.
Högt över Mälaren.
Promenad över Nockebybron till skogen på Lovö.
Lite spårvagn o tunnelbana så är man mitt i stan.
Många fina hus gamla hus, det ena lyxigare än det andra.

Förlåt, Kärsö ska det vara, Lovö är 10 min promenad till, men då har man en slottspark att spatsera i.
Sveriges dyraste gata ligger i Bromma men det är Mårdvägen. Personligen har jag aldrig gillat husen på Grönviksvägen, förutom utsikten då, för nya hus. Köper mycket hellre då på tex lusthusbacken, också med sjöutsikt, tex

Gul villa med svart tak och balkong, inhägnad av staket, på Lusthusbacken med vägkarta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.