1 404 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Hemnet flaggar för höjda priser för privatpersoner
På konsumentens sida
· 3 623 inlägg
I vinter blir det betydligt dyrare för den som vill annonsera sitt hus på Hemnet.
Du kan läsa artikeln här: Hemnet flaggar för höjda priser för privatpersoner
Du kan läsa artikeln här: Hemnet flaggar för höjda priser för privatpersoner
och vad är motivering till att höja priset? Girighet?
För att man kan!
Hemnet har ju i princip monopol på bostadsannonser, och att bara ha en intressent till som är med och bjuder kan ge tiotusentals kronor i högre slutpris så det är rationellt för säljare att betala.
Hemnet har ju i princip monopol på bostadsannonser, och att bara ha en intressent till som är med och bjuder kan ge tiotusentals kronor i högre slutpris så det är rationellt för säljare att betala.
Det är väl t.o.m så att mäklaren får del av avgiften du betalar till hemnet och ökar mäklarens totala arvode med någon hundring?gusvo085 skrev:
Var uppe på tapeten inför förra höjningen.
Jag har svårt att se att denna prishöjningen ger säljaren någon ekonomisk smäll.
Om jag utgår från utgångspriset så är annonseringskostnaden inte speciellt mycket.
Hoppas bara att det inte leder till mer dumpade utgångspriser.
Ägarfrågan kan jag förstå att det gör att det känns lite galet men det är trots allt rätt små belopp.
Om jag utgår från utgångspriset så är annonseringskostnaden inte speciellt mycket.
Hoppas bara att det inte leder till mer dumpade utgångspriser.
Ägarfrågan kan jag förstå att det gör att det känns lite galet men det är trots allt rätt små belopp.
Används ens Hemnet fortfarande...dom publicerar ju flera dagar senare än Blocket Bostad gör....
Klicka här för att svara
