Jag är inte alls förtjust i Airport Express/Extreme/Whatever. Kan bli problem om man har mycket saker igång samtidigt.

Håller med andra talare att Asus gör bra konsumentprodukter. Jag skulle slå till på en sådan här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1021218

Kör på edge router lite. Är du läskunnig fixar du det. En normal installation kräver ingen kommandoradsaccess. Bara att peka och klicka i browsern. Jag är mycket nöjd med min.

Med all respekt bakterie: Det är klart att det är enkelt för dig!

Ubiquitis grejer är kända för att vara väldigt bra, samt att ha en ganska brant, för att uttrycka sig försiktigt, inlärningskurva ;)

Glöm inte att TS tråd inleddes med TS fråga om uppsättningen ifråga behöver en router över huvud taget.

Jag skulle nog råda, efter Johan Gunverths recept, att komplettera med Airport Extreme – switchen finns ju redan. Och att få igång en Airport Extreme ihop med en Airport Express i en Mac är en viskning om man jämför.

hnurre skrev:
Ubiquitis grejer är kända för att vara väldigt bra, samt att ha en ganska brant, för att uttrycka sig försiktigt, inlärningskurva ;)
Jag undrar om inte det här är en bild som lever kvar, och som säkert var sann förut. Jag får det intrycket iaf när jag har läst på om framför allt edge router lite. Mycket av det jag hittade var krångligt, men heller inte relevant för en nyinköpt ERLite med senaste firmware. Jag tror de släppte ERLite innan de hade ett färdigutvecklat GUI. Av de Ubiquiti-prylar jag har (router, accesspunkt, och övervakningskamera), så var det en del inställningar för routern, men det handlade verkligen bara om att läsa en steg-för-steg-lista. De andra produkterna har jag inte behövt konfa alls, vad jag kan minnas.

Tror att 1a generationen bara stödde 10 samtidiga användare. Apple vill ju inte ge saker socifika modellnummer så det är lätt att förväxla dem.

Satt in en Airport Express som både router och wifi. Funkar finfint.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Ursidae skrev:
Tror att 1a generationen bara stödde 10 samtidiga användare. Apple vill ju inte ge saker socifika modellnummer så det är lätt att förväxla dem.
Stämmer det. Man blir fartblind när man har grejerna framför näsan hela tiden. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.