4 598 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Hemmanätverk setup problem, behövs en router?
Jag är inte alls förtjust i Airport Express/Extreme/Whatever. Kan bli problem om man har mycket saker igång samtidigt.
Håller med andra talare att Asus gör bra konsumentprodukter. Jag skulle slå till på en sådan här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1021218
Håller med andra talare att Asus gör bra konsumentprodukter. Jag skulle slå till på en sådan här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1021218
Med all respekt bakterie: Det är klart att det är enkelt för dig!
Ubiquitis grejer är kända för att vara väldigt bra, samt att ha en ganska brant, för att uttrycka sig försiktigt, inlärningskurva
Glöm inte att TS tråd inleddes med TS fråga om uppsättningen ifråga behöver en router över huvud taget.
Jag skulle nog råda, efter Johan Gunverths recept, att komplettera med Airport Extreme switchen finns ju redan. Och att få igång en Airport Extreme ihop med en Airport Express i en Mac är en viskning om man jämför.
Ubiquitis grejer är kända för att vara väldigt bra, samt att ha en ganska brant, för att uttrycka sig försiktigt, inlärningskurva
Glöm inte att TS tråd inleddes med TS fråga om uppsättningen ifråga behöver en router över huvud taget.
Jag skulle nog råda, efter Johan Gunverths recept, att komplettera med Airport Extreme switchen finns ju redan. Och att få igång en Airport Extreme ihop med en Airport Express i en Mac är en viskning om man jämför.
Jag undrar om inte det här är en bild som lever kvar, och som säkert var sann förut. Jag får det intrycket iaf när jag har läst på om framför allt edge router lite. Mycket av det jag hittade var krångligt, men heller inte relevant för en nyinköpt ERLite med senaste firmware. Jag tror de släppte ERLite innan de hade ett färdigutvecklat GUI. Av de Ubiquiti-prylar jag har (router, accesspunkt, och övervakningskamera), så var det en del inställningar för routern, men det handlade verkligen bara om att läsa en steg-för-steg-lista. De andra produkterna har jag inte behövt konfa alls, vad jag kan minnas.hnurre skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 inlägg
Klicka här för att svara