Är man ändå intresserad av kinaprodukterna så skulle jag köpt via alibaba. De flesta som säljer dör genom skickar gladeligen varuprover. Och jag skulle bli mycket förvånad om ett kitt kostar mer än 4-500 kr
Kliar på huvudet i syftet att de är CE (china export) märkta saker eller
Kliar på huvudet i syftet att de är CE (china export) märkta saker eller
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Resrevdelar. Avsaknad av CE-märkning. Troligen inte klarar de inte radiokraven. Kvalité osv. Tänk själv på alla billiga elprylar som clas ohlson, jula, biltema mm säljer. Dessa larm ligger i samma kvalitétsklass.
Powermax och andra lite dyrare fabr är väl beprövade många innehar numer certifiering osv
Powermax och andra lite dyrare fabr är väl beprövade många innehar numer certifiering osv
tack alla för underbara tip,
en fråga:
OM jag ska hålla första insatsen nere men bygga upp ett system som skulle kunna byggas på, vad ska jag behöva.
- enligt sirlongfellow en grundpacket plus en GSM enhet och några detektorer. Stämmer det?
en fråga:
OM jag ska hålla första insatsen nere men bygga upp ett system som skulle kunna byggas på, vad ska jag behöva.
- enligt sirlongfellow en grundpacket plus en GSM enhet och några detektorer. Stämmer det?
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Lite enklare med svensk text och röst i larmet...
Glöm inte att köpa till vägfäste till IR-detektorn
(BR-1 Wall Mount Bracket (eller takfäste BR3 Mounting Bracket)d^_^b
Glöm inte att köpa till vägfäste till IR-detektorn
(BR-1 Wall Mount Bracket (eller takfäste BR3 Mounting Bracket)d^_^b
Vägg eller takfäste???! Varför? Har inte stött på många tillfällen då hörn eller planmontage inte löser uppgiften. En IR behöver ingen finjustering. Ska vi tala om finjustering är vi inne på linjedetektorer mfl
Bosch easy har ju en trevlig funktion. Tal. Och språk ändras genom byte av talmodul.
Bosch easy har ju en trevlig funktion. Tal. Och språk ändras genom byte av talmodul.
Redigerat:
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Du har nog rätt... men jag ångrar inte att jag köpte några.frohike skrev:
Det var bara ett tips, om man ändå beställer :blushing:
MatthewR: Fundera på hur du ska lösa larmrapportering. Jag lyckas inte hitta något system som kan först skicka iväg några SMS som säger t ex "Brand källare" eller "Tamper attempt altandörr" och sen ringa upp och säga samma sak i luren. Om du köper ett DSC-larm till exempel verkar det som att det kommer pipa upp en kod i örat på dig när det ringer för att beskriva vad som är fel. Så får du lyssna och räkna pip för att förstå att det är ett brandlarm som löst ut i källaren.