Du kan ju alltid fråga varför dom vill ha betalt i förskott ;)

T
Från Moderatorn:

Användare Travelman har i ett tidigare inlägg gjort reklam för Mockfjärdshus. Det inlägget är raderat. Dessa två reklaminlägg är de enda inlägg Travelman har gjort på forumet. Han har fyllt i en felaktig profil. Och Mockfjärdshus och Hembad ingår i samma koncern.

Dessutom så finns det en användare som gjort reklam för Hembad på ett annat forum, med en snarlik signatur (travel984). Men den storyn stämmer inte så bra med storyn han kommer med här på byggahus forum.

Med andra ord: Nedanstående är ett exempel på dold reklam från ett företag som måste hitta på nöjda kunder, för att skapa referenser.

/moderator

Hej
Jag kan säga att detta är nog ett av dem seriösa företagen vi träffat när vi tog in offerter på badrumsrenovering.
De jobbar som totalentreprenör för badrumsrenoveringen och har bara certiferade hanteverkare som de jobbar med.
Jag har stämt av med andra som anlitat dem och det är bara positivt kring dem, de har proffesionella säljare ochså.
Så vi kan varmt rekommendera Hembad, åk och träffa dem på mässan som de har utställning i på Boide i Borlänge.

Redigerat av moderator:
Ett inlägg, dock inte nyreggad men drar upp en gammal tråd... Reklam?

Travelman, jag hittar ingen med ditt namn på adressen du uppger i profilen. Var snäll och fyll i din profil korrekt, annars måste jag radera ditt inlägg.

Då vet vi det. Hembad AB är inte att lita på.

Ännu ett företag som hittar på nöjda kunder.

Hej igen allihopa, jag ser att tråden lever fortfarande.

Tänkte berätta att vi valde ett annat företag för jobbet och vi är nöjda med vårt nya badrum.

Tack för att ni hjälpte mig att välja rätt!

Mvh Björnar

Jag fattar inte, gång på gång blir folk avslöjade!
Hur kan dom vara så dumma att dom inte fattar att allt kommer fram i slutänden?

En annan situation:

Jag har en kund som skrivit positivt om mig/mitt företag på ett annat forum.
Tyvärr var den personen nyreggad på sidan.
Googlar man på företagets namn kommer den tråden upp på förstasidan vilket gör att ca varannan kund frågar om jag skrivit det själv.

Ingen vore gladare än jag om det försvann om jag ska vara ärlig. Samtidigt vet jag att den som skrivit det gjort det med goda avsikter.

Badrumsrenovering enl Hembad.
Efter ha sett alla hantverkare och allt material på plats gjorde jag en egen efterkalkyl på hela jobbet. Rivning av badrummet gjorde jag själv. Badrummet är på 5,5 m2 med kakel på väggar och matta på golv. Dusch, toastol, tvättfat, kranar, spegel, lampor ingår ej i Hembads pris. Mitt butikspris på allt material inkl moms blev ca 28 000 kr (reglar, plyfa-gipsskivor, rör, rörkopplingar,tätskikt, matta, kakel, mm). Hembad fakturerade 73 000 för detta. Alla hantverkare var i huset 110 timmar á 600 kr (timpriset varierar mellan 450 - 650 kr) ger arbetskostnad på 82500 kr inkl moms. Hembad fakturerade 128 000 för motsvarande. Totalt Hembadspris 201 000 kr. Uppskattade kostnader 110 500 kr. Hembad tar alltså ca 90 000 kr inkl moms för projektledning och övriga indirekta kostnader för sig själva och hantverkarna. (resor, bilkostnader etc) . Från detta avgår rotavdrag på 38400 kr. Det verkar som dom först lägger på rotavdraget för att sedan dra av det. Tyvärr tog vi inte in flera offerter men det är lätt att vara efterklok. Badrummet blev bra iallafall men det går säkert att få ett lika bra jobb för betydligt mindre pris. Hembad har inga egna hantverkare utan hyr in underentreprenörer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.