Rrrrr skrev:
Jag säger inte att HF-don håller bättre! För det gör dom inte!

)
Nej, dom brinner ju med öppen låga....

Jasså? Har jag aldrig varit med om, eller ens hört talas om. Däremot har jag lagat många armaturer där det blivit kortis i drosseln så nästan hela armaturn brunnit upp.

Rrrrr skrev:
Jasså? Har jag aldrig varit med om, eller ens hört talas om. Däremot har jag lagat många armaturer där det blivit kortis i drosseln så nästan hela armaturn brunnit upp.
Nu har du det... ;)

Rrrrr skrev:
Med eller utan säkerhetständare?

Jag har varit med om ett drosseltras, det hände för två år sen och det var en armatur som var så gammal att det inte var plastisolerade ledningar utan nån slags gummikabel.

Förresten, praktiska studier visar att antika glimtändar, sånadär med metallhölje, kan vara rätt långsamma på att starta när det är kallt, det blev rätt stor skillnad när jag bytte till nya i garaget. I rumstemperatur så funkar de gamla rätt okej, så snål-jag la dem såklart i bra-att-ha-lådan ;)

Slänger in en fråga här.

Är på jakt efter elektroniska ballaster på 2x80.

Någon som kan tipsa om lämplig grossist, svensk eller utländsk spelar ingen roll. Det som spelar roll i vanlig ordning är vilket pris jag kan få.

/nicklas

nicke.orebro skrev:
Slänger in en fråga här.

Är på jakt efter elektroniska ballaster på 2x80.

Någon som kan tipsa om lämplig grossist, svensk eller utländsk spelar ingen roll. Det som spelar roll i vanlig ordning är vilket pris jag kan få.

/nicklas
www.ebay.de hittar du det mesta till ok priser.

Jag kan nog komma över 20-30 stycken olika sådana ballaster av följande modeller:

Lilla: EL2x36HF 220-240V 50-60hz
2x36w 0.32-0.29A
(väger ca 400-500g)

Stora: EL2x36BC 230V 50hz
2x36w 0.36A (väger ca 1-2.5kg)

Vad kan jag använda dessa till?
Hur testar jag dom med en multimeter?

Någon som är intresserad av att köpa dom?

Byta ut gamla ballaster till elektroniska i befintliga armaturer?

Lättast att testa dem är väl att koppla in dem i en befintlig armatur?

sykoteddy skrev:
Jag kan nog komma över 20-30 stycken olika sådana ballaster av följande modeller:

Lilla: EL2x36HF 220-240V 50-60hz
2x36w 0.32-0.29A
(väger ca 400-500g)

Stora: EL2x36BC 230V 50hz
2x36w 0.36A (väger ca 1-2.5kg)

Vad kan jag använda dessa till?
Hur testar jag dom med en multimeter?

Någon som är intresserad av att köpa dom?
Nya eller begagnade?
Priser?

thomasx skrev:
Nya eller begagnade?
Priser?
Beg. ett större företag som byter ut så utgår ifrån att dom funkar för det e så mycket annat som funkarsom dom slänger.

Kom med bud. har dock inga armaturer att testa dom i.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.