Hej!

Vi byggde nyligen ett inglasad uterum och tänkte nu lägga en matta i det.
Golvet är isolerat under trallen med frigolit.
Funkar det att lägga in en heltäckningsmatta som man brukar lägga in inomhus där eller kommer den bli fuktig och mögla sönder?
Såg att det finns smalare varianter som är dom konstgräsmatta med dränering under.

Bauhaus har ett gäng konstgräsmattor i olika färger som passar bra i ett uterum. Hade en sån i ett par år förut och det funkade klockrent. Var väldigt skönt att gå på med.

Dom två mattorna jag köpte på Bauhaus med noppor under. Krympte lite så räkna med det. Alternativ grovskär och vänta en säsong på att finskära den.

Jag köpte mattan med noppor under.
Hur mycket krymper mattan? I butiken stod det ca 3% men det låter ju lite mycket med tanke på att mattan jag köpte är 5x4 meter.
Alltså krymper den ca 15 cm!

B Bongoloid skrev:
Jag köpte mattan med noppor under.
Hur mycket krymper mattan? I butiken stod det ca 3% men det låter ju lite mycket med tanke på att mattan jag köpte är 5x4 meter.
Alltså krymper den ca 15 cm!
nja det låter lite mkt. Jag har iof på en inglasad balkong. Men längst ut/med mot balkongräcket har den nog krympt typ ca 1-1.5cm. Så den ligger inte dikt mot.

Fast krymper den ca 3-4 cm på varje sida så låter det inte lika mycket kom jag på

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.