Då är det dags för gillestugan att ta form.
Har rivit ut ingjutna reglar i den oisolerade plattan från -63 så nu är bara en grovgjuen platta kvar.
Skall gjuta upp ca 130mm med EPS, och sedan lägga ca 20mm weberfloor 130 Core på armeringsnät.
På detta sedan en mjuk och skön heltäckningsmatta.

Betongbil kommer nu i slutet av veckan och fyller 3m3 EPS (14000 istället för 10500 för materialet för att blanda själv)

Nu till funderingarna:
Är verkligen priming innan eps och avjänmning nödvändigt, räcker det inte med att vattna?
Inte direkt så att EPS och avjämning kan ta vägen någonstans då det är väggar i vägen runt om.
(Verkar oklart om primers är diffusionsöppna vilket jag vill ha)

Sen vid flytning borde planheten inte vara supernoga efterssom jag skall lägga heltäckningsmatta....?
(kommer naturligtivs vara nördigt noggrann ändå)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.